پیام سپاهان
رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:
کاشان نامزد شهر جهانی نساجی می شود
شنبه 25 خرداد 1398 - 16:39:35
پیام سپاهان - کاشان - رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به انتخاب این شهرستان به عنوان شهر ملی نساجی کشور گفت: کاشان نامزد شهر جهانی نساجی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر ، مهران سرمدیان پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در مرکز هنرهای دستی و سنتی کاشان، این شهرستان را مهد کاشی های مینایی دانست و اظهار داشت: کاشان در 55 حوزه صنایع دستی فعالیت دارد، به نوعی که طی سال های گذشته هنرمندان ما موفق به دریافت 49 نشان ملی و بین المللی صنایع دستی شده اند.
وی افزود: هن رم ندان صنایع دستی کاشان 12 نشان اصالت یونسکو و 33 نشان ملی دارند و سال گذشته چهار کاشانی نشان جهانی مرغوبیت صنایع دستی را کسب کردند.
رئیس اداره میراث کاشان از برگزاری جشن شهر ملی سنتی در کاشان خبر داد و افزود: این جشن در تیرماه برگزار شده و بنا داریم از مقامات عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور همچون رئیس سازمان و یا حداقل معاون صنایع دستی نیز در این جشن بهره مند شویم.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده به هنرمندان صنایع دستی در کاشان ابراز داشت: بالغ بر هزار هنرمند از اداره میراث فرهنگی این شهرستان در زمینه فعالیت در حوزه صنایع دستی مجوز گرفتند که در شهر و روستا مشغول به فعالیت هستند، بر همین اساس این شهرستان شهر ملی نساجی کشور شناخته شده و مقرر است نامزد شهر جهانی نساجی نیز باشیم.
ارائه طرح کاشی ماندگار در کاشان
وی از ارائه طرح کاشی ماندگار در کاشان خبر داد و گفت: نخستین کاشی ماندگار بر درب منزل استاد یاالله نصب می شود و در نظر داریم تا کاشی های ماندگار دیگری را تهیه و بر سر درب منازل اساتید صنایع دستی نصب کنیم که امید است همچون نام طرح این حرکت اقدامی ماندگار باشد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100739/کاشان-نامزد-شهر-جهانی-نساجی-می-شود
بستن   چاپ