پیام سپاهان
حجم ذخیره آب در کاشان 800 هزار مترمکعب افزایش می یابد
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 10:53:48
پیام سپاهان - کاشان - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت: 800 هزار مترمکعب آب با طرح های در دست اجرا به حجم کنترل روان آب ها و ذخیره آب این شهرستان افزوده خواهد شد.

محمدمهدی شریفی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام با تکمیل چهار طرح آبخیزداری محقق می‌شود که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در 50 هکتار از زمین‌های شهرستان کاشان در حال اجراست.
وی از تکمیل این طرح‌ها تا پایان تیرماه خبر داد و بیان کرد: طرح‌های کامو و آرمزگان از محل اعتبارهای استانی و حسین آباد و سن سن با اختصاص 30 میلیارد ریال از محل اعتبارهای ملی و یکی دیگر از طرح‌ها با مشارکت 20 میلیارد ریالی خیرین در دست اجراست.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان اضافه کرد: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری مهار سیل و روان آب، جلوگیری از زیان به مزرعه‌ها، باغ‌ها و زمین‌های مسکونی است در کنار اینها افزایش اندوخته آب‌های زیرزمینی، مهار فرسایش خاک و به کار گیری روان آب‌ها را نیز تسهیل می‌کند.
وی در ادامه یادآور شد: سال گذشته نیز در این راستا از محل صندوق توسعه ملی 60 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به شهرستان کاشان اختصاص یافته بود.
شریفی همچنین خاطرنشان ساخت: 138 طرح کوچک و بزرگ آبخیزداری در سه دهه گذشته به اجرا در آمده و بین 10 تا 13 میلیون مترمکعب به گنجایش مهار سیل و روان آب‌ها در شهرستان کاشان اضافه کرده است.
گستره عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان کاشان افزون بر 300 هزار هکتار از جمله مرتع‌های ییلاقی و قشلاقی را شامل می‌شود.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/‏8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100790/حجم-ذخیره-آب-در-کاشان-800--هزار-مترمکعب-افزایش-می-یابد
بستن   چاپ