پیام سپاهان
تمرکزگرایی سرعت سرمایه گذاری را در تیران و کرون گرفت
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 13:20:51
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار تیران و کرون گفت: دستورالعمل‌های نهادهای خدمات رسان باعث تمرکزگرایی و کاهش سرعت سرمایه گذاری در این شهرستان شده است.

مجید حججی در کارگروه سرمایه گذاری کشاورزی تیران و کرون افزود: شرکت گاز در ارایه خدمات، قسمتی از مجوزها از جمله مصرف بالای یکصد مترمکعب در گلخانه‌ها را در استان متمرکز کرد که باعث افزایش مراجعات به مرکز شده است.
وی بیان کرد: این مسائل باید به شهرستان‌ها سپرده شود و یا ادارات شهرستانی پیگیری تقاضا را از شرکت گاز انجام دهند.
فرماندار تیران و کرون ادامه داد: چنین اقداماتی مانع سرمایه گذاری می‌شود و باید مدیران محلی تصمیم‌های حوزه مسئولیتی را عملیاتی و اجرا کنند.
وی با بیان اینکه مصرف آب در گلخانه‌ها یک پنجم کاهش یافت، تصریح کرد: در این حوزه تولیدات افزایش یافته و باعث ارز آوری به کشور شده و چنین فرصت های اقتصاد مقاومتی نباید با تصمیم گیری های تمرگز گرایانه از بین برود.
حججی با اشاره به صادرات فلفل دلمه‌ای این شهرستان به روسیه و کشورهای حوزه خلیج فارس یادآور شد: باید ظرفیت توسعه را غنیمت شمرد که برنامه راهبری اقتصادی این شهرستان کشاورزی است و کمتر به حوزه‌های دیگر مانند این عرصه سرمایه گذاری می‌شود.
وی اضافه کرد: بیشترین طرح اشتغالزایی و سرمایه گذاری گلخانه‌ای استان اصفهان در این شهرستان است و حوزه کشاورزی بیشترین سهم این مهم را دارد.
تیران و کرون دارای 21 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 130 هکتار گلخانه است، این شهرستان رتبه اول گلخانه‌های صنعتی استان اصفهان را به خود اختصاص داده که سالانه بیش از 20 درصد محصولات گلخانه‌ای این شهرستان به خارج کشور صادر می‌شود.بیش از چهار هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی این منطقه زراعی و نزدیک به پنج هزار هکتار آن باغ تشکیل می‌دهد.
مساحت اراضی کشاورزی استان 569 هزار هکتار است و 11 درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی اصفهان به بخش کشاورزی اختصاص دارد که سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای شامل سبزی و صیفی و گل و گیاه زینتی استان برابر هزار و 600 هکتار و میزان تولید سالانه سبزی و صیفی گلخانه‌ای استان بالغ بر 235 هزار تن بوده که اصفهان رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
7131/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100819/تمرکزگرایی-سرعت-سرمایه-گذاری-را-در-تیران-و-کرون-گرفت
بستن   چاپ