پیام سپاهان
بافت قدیمی و روستایی تیران و کرون باید حفظ شود
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 17:10:47
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار تیران و کرون گفت: در شهرسازی بافت قدیمی و روستایی این شهرستان متناسب با هویت آن باید حفظ شود.

مجید حججی روز یکشنبه در جلسه تکریم و معارفه رئیس اداره راه و شهرسازی تیران و کرون افزود: 60 درصد جمعیت این شهرستان در بخش روستایی ساکن هستند که نباید بافت آنها به شهری تغییر کند که این موضوع مانع توسعه پایدار است.
وی بیان کرد: حفظ و بازسازی مناطق قدیمی شهری جز برنامه‌های مدیریت شهرستان است تا اینکه هویت منطقه حفظ و از بروز آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی پیشگیری شود.
فرماندار تیران و کرون با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه زیرساخت‌ها در بخش روستایی تصریح کرد: مهاجرت معکوس از شهر به روستا در این شهرستان به دلیل توسعه اقتصادی و زیرساختی ایجاد شده و بسیاری از شهرهای بزرگ به این منطقه سفر و کسب و کارهای گردشگری و کشاورزی ایجاد کرده‌اند و سکونت در این منطقه هم دارند.
وی ادامه داد: در توسعه شهری باید منظم عمل کرد و نباید بی برنامگی سبب آسیب به حوزه‌های مختلف اجتماعی بشود و امنیت جامعه را تهدید کند از این جهت راه و شهرسازی برنامه جامعی را باید برای توسعه شهرها تدوین و بر آن اساس پیش برود.
وی حفظ ظرفیت گردشگری شهرستان را مهم خواند و گفت: مناطق تاریخی شهر و روستا به توسعه بوم گردی و ایجاد اقامتگاه‌های تاریخی کمک کرده است.
در این نشست از فعالیت‌های مرتضی فولادی رییس اداره راه و شهرسازی تیران تقدیر و سعید کاشفی به عنوان سرپرست این اداره معرفی شد.
تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارای سه شهر و بیش از 40 روستا می‌باشد که در محور غرب استان اصفهان قرار گرفته است.
7131/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100848/بافت-قدیمی-و-روستایی-تیران-و-کرون-باید-حفظ-شود
بستن   چاپ