پیام سپاهان
فرماندار کاشان:
مساله حجاب نیازمند اقدام های فرهنگی است
يکشنبه 26 خرداد 1398 - 22:54:25
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار ویژه کاشان، آموزش مهارت‌های زندگی را گامی موثر برای ارتقای وضعیت اوقات فراغت زنان دانست و بر مقابله با مساله حجاب به وسیله اقدام های فرهنگی تاکید کرد.

علی اکبر مرتضایی روز یکشنبه در نخستین کارگروه بانوان و خانواده شهرستان کاشان در سال 98 با تاکید بر اولویت کار فرهنگی و فرهنگ سازی برای اصلاح پوشش خارج از عرف افزود: بر اساس برخی گزارش ها افرادی با پوشش خارج از عرف جامعه به نسبت جمعیت شهروندان و حتی تعداد گردشگران موردی است که البته باید برای اصلاح این موارد نیز اقدام هایی با اولویت فرهنگ سازی در دستورکار قرار گیرد.
وی بیان کرد: بانوان شاغل ما می توانند بهترین نمونه برای ارائه الگوی حجاب اسلامی در جامعه باشند و این الگودهی به جامعه می تواند ابتدا از اداره های شهرستان آغاز شده و به جامعه تسری یابد.
فرماندار ویژه کاشان اضافه کرد: تبیین و الزام گردشگران به رعایت حجاب اسلامی در زمان محدود حضورشان در شهرستان چندان میسر نیست اما پایبندی بانوان این شهرستان به حجاب و ترسیم الگویی عینی در این زمینه می تواند حامل بهترین پیام برای گردشگران و میهمانان باشد.
وی با اشاره به شرایط آمرین به معروف و ناهیان از منکر، بر آموزش فعالان این عرصه تاکید کرد و ادامه داد: با بهره گیری از ایده های جدید و اولویت اقدام های فرهنگی از جمله اطلاع رسانی مناسب با زبانی نرم و به شیوه ای درست و برقراری ارتباطی که واکنش منفی درپی نداشته باشد، می توان به اصلاح امر از سوی دستگاه های متولی امیدوار بود.
مرتضایی در ادامه عنوان کرد: آموزش مهارت‌های زندگی، یکی از موثرترین گام ها برای بهبود وضعیت اوقات فراغت بانوان است و این آموزش ها با ایجاد شناخت و آگاهی لازم موجب خواهد شد تا سپری کردن اوقات فراغت به یک مطالبه جدی برای آنها تبدیل شود و خود نیز برای بهبود این شرایط تلاش داشته باشند.
وی با اشاره به سهم اندک فعالیت های جسمانی در اوقات فراغت بانوان گفت: باید دستگاه های متولی به ویژه شهرداری ها با جذب مشارکت خیرین و سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار توسعه فضای عمومی، در مورد راه اندازی و گسترش مرکزهای تفریحی و ورزشی چندمنظوره با ظرفیت نگهداری از کودکان اقدام کنند.
فرماندار ویژه کاشان لزوم برطرف کردن محدودیت های مالی به ویژه برای بانوان سرپرست خانواده در این حوزه را یادآور شد و تاکید کرد: سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دستگاه های حمایتی باید برای غنی سازی اوقات فراغت جامعه زیر پوشش خود به ویژه دختران و زنان در شهرستان کاشان برنامه های اجرایی ارائه کنند.
وی همچنین اظهارداشت: محدودیت های مالی نباید مانعی جهت بهره مندی این قشر از کمترین امکانات برای گذران اوقات فراغتشان شود.
یکهزار و 800 نفر از بانوان کاشانی به صورت مستقیم در صنف های گوناگون فعالیت دارند و 2 هزار و 500 نفر آنها نیز جزو فرهنگیان این شهرستان هستند.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100866/مساله-حجاب-نیازمند-اقدام-های-فرهنگی-است
بستن   چاپ