پیام سپاهان
محققان دریافتند؛
تضمین سلامتی تنها با دو ساعت پیاده‌روی هفتگی در طبیعت
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 10:10:01
پیام سپاهان - محققان بریتانیایی دریافتند که حداقل 120 دقیقه گردش در طبیعت در طول هفته، موجب بهبود سلامت جسمی و روان می‌شود. این مطالعه اهمیت طبیعت‌گردی و نقش آن بر سلامتی را برجسته می‌کند.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان و به "zmescience"، در این مطالعه حدود 20 هزار نفر از افرادی که عادت به پیاده روی در فضای باز داشتند، توسط گروهی از محققان دانشگاه اکستر مورد بررسی قرار گرفتند. این مطالعه نشان داد که صرف زمان در محیط طبیعی (پارک های شهر، جنگل ها و سواحل) با سطوح بالاتری از سلامت جسمانی وروانی خود مرتبط است. 
این تحقیق نشان داد، پیاده روی کمتر از دو ساعت در هفته (120 دقیقه) مزایای سلامتی به این اندازه در پی ندارد.
قبلا، مطالعه دیگری نشان داد افرادی که وقت خود را در محیط‌های طبیعی می‌گذرانند، احساسات شادتر و سطوح پایین‌تر تنش را درارتباطات عاطفی خود نشان می دهند.
طبق مطالعه سال 2019، کودکان با گذراندن وقت در طبیعت، بیشترین بهره را خواهند داشت. کودکان با ارتباط قوی در طبیعت، دچار کم خونی و بیش فعالی و همچنین مشکلات رفتاری و عاطفی کمتر و رفتار اجتماعی طرفدار اجتماعی می شوند.
حضور در خارج از منزل در طبیعت می تواند برای سلامت مردم مفید باشد، اما تا کنون ما نمی توانستیم بگوییم چقدر زمان پیاده روی در محیط طبیعی کافی است. 
دکتر مات وایت از دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر می گوید: "امیدواریم دو ساعت در هفته یک هدف واقع بینانه برای بسیاری از مردم باشد، به خصوص با توجه به اینکه در طول یک هفته می توان از آن بهره مند شد.
دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد صرف زمان در طبیعت برای سلامتی خوب است، از جمله در نظر گرفتن شرایط زندگی، کاهش استرس و لذت بردن از زمان کافی با دوستان و خانواده. 
کد خبرنگار:13037
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100883/تضمین-سلامتی-تنها-با-دو-ساعت-پیاده‌روی-هفتگی-در-طبیعت
بستن   چاپ