پیام سپاهان
زمین های اطراف شهر درچه از آلاینده های نفتی پاکسازی شد
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 12:49:26
پیام سپاهان - اصفهان- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر گفت: زمین های اطراف شهر درچه در حاشیه زاینده رود از آلاینده های نفتی پاکسازی شد.

اوایل خرداد ماه امسال بوی شبیه به گاز از فلاورجان تا شهر اصفهان در مسیر رودخانه زاینده رود استشمام می شد که این امر باعث تماس های مکرر مردم با سامانه های 115 اورژانس و 125 شد.
به گفته منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بررسی بعمل آمده توسط تیم های گشت و نظارت مشخص شد در مکانی واقع در مرز درچه و فلاورجان بقایای ضایعات نفتی از تانکری در آب رودخانه و خاک اطراف منطقه تخلیه شده است.
وی افزود: با پیگیریهای بعمل آمده, متخلفان و عوامل این آلودگی شناسایی شدند.
سعید یوسف پور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر روز دوشنبه در این باره به ایرنا گفت: متخلفان تخلیه پسماندهای نفتی در حاشیه زاینده رود و کانال زهکش شهر درچه شناسایی شدند.
وی افزود: با بررسی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خمینی شهر، افراد متخلفی که با تخلیه ضایعات نفتی سبب آلودگی زاینده رود و کانال زهکش شهر درچه، انتشار بوی نامطبوع و نارضایتی شهروندان شده بودند شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی تصریح کرد: این متخلفان با تخلیه این ضایعات باعث تخریب محیط زیست منطقه شدند که شناسایی شدند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خمینی شهر اظهار داشت: حدود 180 تن خاک آغشته به ترکیبات آلاینده پاکسازی شد.
یوسف پور گفت: این مقدار توسط عوامل اجرایی شهرداری درچه پاکسازی و جهت مدیریت و امحاء با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی، به یکی از واحدهای امحاء پسماندهای ویژه مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شد.
درچه از توابع شهرستان خمینی شهر در غرب اصفهان است که در حاشیه زاینده رود واقع شده و یکی از مناطق گردشگری استان است.
6022 / ‏‬ 8114

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100897/زمین-های--اطراف-شهر-درچه-از-آلاینده-های-نفتی-پاکسازی-شد
بستن   چاپ