پیام سپاهان
فرماندار آران و بیدگل:
مدیریت ریزگردها با توسعه گردشگری انجام می شود
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 16:55:22
پیام سپاهان - فرماندار آران و بیدگل گفت: در آینده نزدیک مدیریت ریزگردها را با محوریت توسعه گردشگری در شهرستان آران و بیدگل اجرا خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، اسماعیل بایبوردی امروز (دوشنبه) در مراسم روز جهانی بیابان زدایی در شهرستان آران و بیدگل، اظهار کرد: نقش رسانه در تقویت این فکر که مردم برای حفاظت و آینده خود از منابع طبیعی موثر هستند، مهم است، امروز آران و بیدگل ١٠٠ درصد شهرستانی ماسه ای و شنی و از سوی دیگر گردشگر محور است.
وی افزود: محدودیت آب از ویژگی‌های کویر است، همچنین وجود 810 کارخانه در فرش ماشینی و استفاده از این پتانسیل، باید مانع مهاجرت مردم شود.
فرماندار آران و بیدگل ادامه داد: نقش منابع طبیعی در بیابان زدایی و همچنین گردشگری این منطقه مهم است. هرچند که باید از پتانسیل های دانشگاه ها برای بیابان زدایی بهره ببریم، همچنین از نخبگان دانشگاهی و اندیشه های آنها در اتاق‌های فکر سود ببریم.
بایبوردی ادامه داد: به دنبال ارتقا سواد در حفظ منابع طبیعی در آران و بیدگل هستیم. باید از شن ها و ماسه ها ثروت تولید کنیم و می‌توانیم مرکز ملی ریگ‌درمانی یا ماسه‌درمانی را در آران و بیدگل راه اندازی کنیم، این موضوع در جذب گردشگر و توریسم درمانی موثر است.
وی تصریح کرد: الزاما نباید گیاهانی برای حفظ خاک و ماسه ها بکاریم، بلکه می‌توانیم درختان مثمر همچون پسته کشت کنیم که چندین هزار تن برداشت پسته داشته باشیم و یا زغفران کشت کنیم که بتوانیم بر موضوع صادرات آن نیز تمرکز کنیم. برهمین اساس در افق 1404 حدود 100 هکتار از اراضی آران زیر پوشش زعفران قرار خواهد گرفت. 
فرماندار آران و بیدگل، دریاچه نمک در این منطقه را از آسیب‌های موجود دانست و گفت: از همین امروز در خصوص این دریاچه باید چاره اندیشی کنیم و باید از پتاسیل این دریاچه برای جذب گردشگر بهره ببریم.
بایبوردی تاکید کرد: امروز در کشور با انباشت مقررات روبرو هستیم، یکسری از کارشناسان و مدیران مزاحمت ایجاد می‌کنند، در حالی که باید فضا را برای جذب و رونق سرمایه گذاری ایجاد کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک مدیریت ریزگردها را با محوریت توسعه گردشگری در شهرستان آران و بیدگل اجرا خواهیم کرد.
کدخبرنگار: ١٣٠٣٦
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100933/مدیریت-ریزگردها-با-توسعه-گردشگری-انجام-می-شود
بستن   چاپ