پیام سپاهان
فرماندار کاشان:
پایبندی بانوان کاشانی به حجاب پیامی گویا برای گردشگران دارد
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 18:32:35
پیام سپاهان - کاشان - فرماندار کاشان گفت: پایبندی بانوان کاشانی به حجاب پیامی گویا برای گردشگران و مهمانان این شهرستان در ارتباط با رعایت حجاب اسلامی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، علی اکبر مرتضایی بعد از ظهر دوشنبه در جمع بانوان کاشانی، برنامه ریزی در راستایارتقای سطح حجاب و عفاف در جامعه و برنامه‌های اوقات فراغت بانوان را دستور کار فرمانداری کاشان دانست و اظهار داشت: تمامی نهادها و ادارات باید کار فرهنگی و فرهنگ سازی برای اصلاح پوشش خارج از عرف را در دستور کار قرار دهند و برای اصلاح این موارد باید فرهنگ سازی در اولویت اقدامات قرار گیرد.
وی جمعیت افرادی که پوشش خارج از عرف در جامعه دارند را نسبت به جمعیت شهروندان و حتی در میان گردشگران کاشان محدود دانست و افزود: بهترین نمونه برای ارائه الگوی حجاب اسلامی در جامعه بانوان شاغل در ادارات هستند و این مهم در سطح جامعه نیز می‌تواند تسری پیدا کند، بر همین اساس بانوان شاغل در ادارات لازم است بیش از پیش به موضوع عفاف و حجاب اهمیت دهند.
فرماندار کاشان با بیان اینکه تبیین و الزام گردشگر به رعایت حجاب اسلامی در زمان محدود حضور او در این شهرستان چندان میسر نیست، ابراز داشت: پایبندی بانوان شهرستان کاشان به حجاب و ترسیم الگویی عینی در این خصوص، می‌تواند حامل بهترین پیام برای گردشگران و میهمانان در این ارتباط باشد.
نقش تأثیرگذار آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مورد آموزش فعالان حوزه حجاب
وی ضمن اشاره به نقش تأثیرگذار آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مورد آموزش فعالان حوزه حجاب گفت: با اطلاع رسانی صحیح، با زبانی نرم و با یک شیوه درست برقراری ارتباط، بهره گیری از ایده‌های جدید و اولویت بندی اقدامات فرهنگی می‌توان به اصلاح امر از طریق دستگاه‌های متولی امیدوار بود.
مرتضایی آموزش مهارت‌های زندگی را یکی از مؤثرترین گام‌ها برای ارتقای وضعیت اوقات فراغت زنان دانست و اظهار داشت: این آموزش‌ها با ایجاد شناخت و آگاهی لازم موجب می‌شود گذران اوقات فراغت به یک مطالبه جدی برای آنها بدل شود و برای بهبود شرایط اوقات فراغت خود تلاش داشته باشند.
کم تحرکی زنان کاشانی در اوقات فراغت
وی ضمن اشاره به کم تحرکی زنان کاشانی در اوقات فراغت افزود: خیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی علاوه بر توسعه فضای عمومی می‌توانند در راه اندازی و گسترش مراکز تفریحی ورزشی چندمنظوره با قابلیت نگهداری از کودکان مشارکت داشته باشند که در تحقق این مهم دستگاه‌های متولی به ویژه شهرداری‌ها نقش و سهم عمده و بسزایی دارند.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100946/پایبندی-بانوان-کاشانی-به-حجاب-پیامی-گویا-برای-گردشگران-دارد
بستن   چاپ