پیام سپاهان
اخبار کوتاه محیط زیست استان اصفهان
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 11:59:45
پیام سپاهان - اصفهان- توزیع فیلم های زیست محیطی در پایانه های مسافربری، رونمایی از تولیدات فرهنگی زیست محیطی در شبکه اجتماعی، صدور حکم قضایی برای متخلفان شکار در نطنز، دستگیری متخلف شکار وصید در خوانسار و رها سازی یک جغد کوچک در نایین از مهمترین اخبار زیست محیطی 10 روز گذشته این استان بوده است.

فیلم‌های زیست محیطی برای پخش در فضای پایانه‌های مسافربری کلانشهر اصفهان و اتوبوس‌های بین شهری توزیع شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان در هفته گذشته و همزمان با هفته محیط زیست، مجموعه فیلم‌های محیط زیستی با همکاری سازمان پایانه‌های مسافر بری شهرداری اصفهان برای پخش در فضای پایانه‌های مسافر بری کلانشهر اصفهان واتوبوس های بین شهری توزیع شد.
این اقدام در راستانی مشارکت سازمان پایانه‌های مسافر بری شهرداری اصفهان در تحقق مسئولیت اجتماعی در بین مردم در پایانه مسافر بری کاوه کلید خورد.
رونمایی از مجموعه تولیدات فرهنگی زیست محیطی در شبکه های اجتماعی
به گزارش روابط عمومی ادره کل حفاظت محیط زیست استان این مجموعه تولیدات فرهنگی زیست محیطی شامل 2 موشن گرافی با عناوین "همه ما مسئولیم" و " از سازمان حفاظت محیط زیست بیشتر بدانیم " موشن گرافی نخست به مدت 2:16 ثانیه با هدف ایجاد حس مسئولیت اجتماعی نسبت به محیط زیست و موشن گرافی دوم با هدف آشنایی مخاطبین با وظایف سازمان حفاظت محیط زیست در مدت زمان 6:04 است.
همچنین چهار اینفوگرافیک متحرک زیست محیطی با عنوان‌های تالاب بین المللی گاوخونی، سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست، محیطبان کیست و وظایف محیط بان از جمله تولیدات فرهنگی اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که در شبکه اجتماعی رونمایی شد.
علاقمندان برای دسترسی می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی حفاظت محیط زیست استان اصفهان درپیام رسان گپ به نشانی: https://gap.im/prisfahandoe مراجعه کنند.
صدور حکم قضائی برای متخلفین شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس نطنز
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نطنز گفت: برای سه متخلف شکار و صید در منطقه حفاظت شده کرکس به اتهام شکار غیر مجاز یک رأس قوچ وحشی حکم قضائی صادر شد.
علیرضا غلامی گفت: دادگاه کیفری به استناد بند ب ماده 12و ماده 14 قانون شکار و صید و ماده 215 قانون مجازات اسلامی هر یک از متهمین را به تحمل 2 سال حبس تعزیری و نیز ضبط یک قبضه اسلحه و مهمات و ادوات شکار کشف شده محکوم کرد.
وی خاطرنشان کرد: طبق بند ب ماده 12 قانون شکار و صید، شکار غیر مجاز جانوران وحشی جرم محسوب شده و مستوجب مجازات می‌باشد.
شایان ذکر است: جرایم ضرر و زیان شکار یک رأس قوچ وحشی موضوع بند (ج) ماده 3 قانون شکار و صید مبلغ یکصد میلیون ریال می باشد.
منطقه حفاظت شده کرکس با وسعت بیش از 114 هزار هکتار به محدوده‌ای از منابع طبیعی کشور اعم از جنگل و مرتع و دشت و آب و کوهستان اطلاق می‌شود که از لحاظ ضرورت حفظ و تکثیر نسل جانوران وحشی یا حفظ یا احیا رستنیها و وضع طبیعی آن دارای اهمیت خاصی بوده و تحت حفاظت قرار می‌گیرد.
یک متخلف شکار و صید در خوانسار دستگیر شد.
شهاب برهانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوانسار گفت: محیط بانان این اداره در حال گشت و کنترل منطقه شکار ممنوع گلستانکوه، یک متخلف شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.
وی افزود: از این متخلف یک قبضه سلاح تک لول غیر مجاز کشف و مراتب صورتجلسه و جهت پیگیری پرونده به مراجع قضائی ارسال شد.
براساس قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، نگهداری و حمل غیرقانونی سلاح شکاری جرم محسوب شده و در راستای ماده 18 قانون مذکور اسلحه و مهمات غیرمجاز به نفع دولت (وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) ضبط می‌شود.
همچنین شکار و حتی اقدام به شروع به شکار در زیستگاه‌های حیات وحش توسط متخلفان جرم است و طبق ماده 10 و 15 قانون شکار و صید، متخلفان تحت تعقیب و مجازات قرار می‌گیرند.
جغد مصدوم پس از درمان در زیستگاه نائین رها سازی شد.
علیرضا رضایی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نائین به ایرنا گفت: یک پرنده جغد کوچک که مدتی قبل به دلیل مصدومیت توسط دوستداران محیط زیست شهرستان نائین به این اداره تحویل گردیده بود مورد درمان و تیمار داری قرار گرفت.
رضایی با بیان اینکه این پرنده پس از طی مراحل کامل درمان در طبیعت شهرستان نائین رهاسازی شد اظهار داشت: از زحمات دکتر علی برهانی کیا که در درمان پرنده مذکور نهایت همکاری را داشتند تقدیر و تشکر می‌کنم.
8114/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/100999/اخبار-کوتاه-محیط-زیست-استان-اصفهان
بستن   چاپ