پیام سپاهان
یارمحمدیان:
گردشگری، به باورمندی ایران امن منجر می شود
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 8:06:36 AM
ایسنا
پیام سپاهان - مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین الملی اصفهان گفت: از منظر دیپلماسی، گردشگری علاوه بر تقویت مناسبات و ارتباطات بین کشورها، به کاهش ایران‌هراسی، باورمندی به ایران امن، سیاست تعاملی سازنده با جهان و اقدامات میان دولتی در زمینه مسائل بانکی منجر خواهد شد. 
  علی یارمحمدیان در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: نمایشگاهی که امسال به دوره یازدهم رسیده، در سال‌های گذشته، تلاش‌های بسیاری برای تثبیت جایگاه آن در میان معتبرترین نمایشگاه‌های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور شده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه که از پرمخاطب‌ترین، پربازدیدترین و فاخرترین نمایشگاه‌های سالانه اصفهان محسوب می‌شود، امسال، 9 هزار و 500 مترمربع فضای نمایشگاهی که بیشترین میزان فضای موجود برای برگزاری یک نمایشگاه به شمار می‌رود را در اختیار گرفته است.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای برپایی این نمایشگاه از ماه‌ها پیش آغاز شده، گفت: در آغاز این پروسه، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان از متولیان حوزه گردشگری و صنایع دستی در استان دعوت کرد پیشنهادات خود را برای برپایی نمایشگاه ارائه دهند. با پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجری برگزاری نمایشگاه مشخص شد و در نهایت، فعالیت‌های اجرایی برپایی نمایشگاه از سوی مجری مورد پیگیری قرار گرفت.
یار محمدیان گفت: شرکت نمایشگاه اصفهان نیز همچون همیشه، با جدیت، سخت‌کوشی و حمایت، تلاش کرد شرایط مطلوبی برای برگزاری یک نمایشگاه ویژه و قابل قبول فراهم آورد.
وی تصریح کرد: اگر موضوع گردشگری را از منظر اقتصادی مورد بررسی قرار دهیم، در نهایت به این نتیجه می‌رسیم که توسعه گردشگری موجبات اشتغالزایی، پایداری اقتصادی، کاهش تورم و توزیع بهینه منابع را به دنبال خواهد داشت.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان تاکید کرد: از منظر دیپلماسی، گردشگری علاوه بر تقویت مناسبات و ارتباطات بین کشورها، به کاهش ایران‌هراسی، باورمندی به ایران امن، سیاست تعاملی سازنده با جهان و اقدامات میان دولتی در زمینه مسائل بانکی منجر می‌شود. در حوزه اجتماعی نیز، گردشگری بر حفظ آداب و رسوم سنتی، تقویت هویت بومی، غرور مدنی در جامعه بومی و افزایش آگاهی‌های اجتماعی تاثیر مثبت می‌گذارد.
یارمحمدیان ادامه داد: این تاثیرات در صورتی ایجاد خواهد شد که گردشگری، روند رو به رشد و بر مدار توسعه طی کند. یکی از وجوه توسعه گردشگری اصفهان، در سال‌های اخیر و به ویژه امسال، برگزاری نمایشگاهی قوی و تاثیرگذار است. پس، به حق می‌توان به این نتیجه رسید که برگزاری هر چه مطلوب‌تر نمایشگاه گردشگری، می‌تواند اثرات مثبت و مطلوبی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک و همچنین اجتماعی داشته باشد.
وی گفت: یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اصفهان که بسیار متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شده، با توجه ویژه به مباحثی مانند «نوآوری و تحول دیجیتال»، «سرمایه‌گذاری و کارآفرینی»، «آموزش و ایجاد اشتغال»، «امنیت سفر و کاستن از مشکلات آن»، «پایداری اجتماعی و فرهنگی» و «تبادل اقدامات و تجارب موفق»، صنعت گردشگری اصفهان و ایران را بیش از پیش به سوی پیشرفت و توسعه هدایت می کند.
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان اضافه کرد: تاکید همیشگی ما این است که «نمایشگاه» بستری مهم و قابل اتکا برای توسعه همه جانبه شهرها است. باشد که «نمایشگاه اصفهان» شرایطی را فراهم آورد که اصفهان، سرآمد تمامی شهرهای منطقه شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/101098/گردشگری،-به-باورمندی-ایران-امن-منجر-می-شود
بستن   چاپ