پیام سپاهان
اللهیاری: خواستار تسهیل ثبت جهانی میدان امام با عنوان بازار صنایع دستی هستیم
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 8:39:52 AM
ایسنا
پیام سپاهان - مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: از رئیس منطقه آسیا و اقیانویسه شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور درخواست دارم زمینه ثبت جهانی میدان امام (ره) را با عنوان بازار صنایع دستی در دنیا تسهیل کنند.
  فریدون اللهیاری در آیین افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه اصفهان شهر صنایع و عضو شبکه شهرهای خلاق صنایع دستی است، گفت: این نمایشگاه در عرصه گردشگری و صنایع دستی به عنوان یک رویداد مهم تلقی می‌شود زیرا پیوندی بین صنایع‌دستی و گردشگری با برگزاری آن برقرار شده و این امر نشان دهنده جایگاه ویژه اصفهان در حوزه گردشگری است.
وی دلیل همزمان برگزار شدن نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی با یکدیگر را صنعت گردشگری خلاق برشمرد و گفت: یکی از مباحث مهم در صنعت گردشگری، گردشگری خلاق است که در این صنعت، صنایع دستی در رونق گردشگری نقش کلیدی ایفا می‌کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: تلاش‌ها و هماهنگی بین بخشی با دستگاه‌های مختلف همچون شهرداری و ... جهت برگزاری این نمایشگاه صورت گرفته است که به طور جد به دنبال آن هستیم این نمایشگاه در تقویم سازمان گردشگری جهانی ثبت شده و سالیانه به طور مستمر با کیفیت هر چه بیشتر برگزار شود.
اللهیاری با تاکید بر اینکه نمایشگاه صنایع دستی یکی از فاکتورهای مهم کشور در دنیاست، گفت: تمام تلاشمان در تحقق این امر است که کشور بالاخص اصفهان به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری کارکردهای خودش را ایفا کند.
وی اضافه کرد: از رئیس منطقه آسیا و اقیانویسه شورای جهانی صنایع دستی و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور درخواست دارم زمینه ثبت جهانی میدان امام (ره) را با عنوان بازار صنایع دستی در دنیا تسهیل کنند و امیدوارم اصفهان به منزله پیشانی گردشگری کشور تحولی در آینده صنعت گردشگری و صنایع دستی به جریان بیندازد و نقش محوری این شهر به عنوان پایتخت تمدن اسلامی در کنار سایر شهرهای دیگر به ایفای توسعه در تمدن ایران اسلامی منجر شود.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/101105/اللهیاری--خواستار-تسهیل-ثبت-جهانی-میدان-امام-با-عنوان-بازار-صنایع-دستی-هستیم
بستن   چاپ