پیام سپاهان
هنر زیستن داشته‌ایم، تجربه جهانی شدن، نه
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 12:04:42
پیام سپاهان - یک کارشناس گردشگری می‌گوید: برای جهانی شدن کلان شهرها نیازمند داشتن زیر ساخت‌ها لازم هستیم.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، ناصر مشهدی زاده امروز (چهارشنبه) در جلسه جمع بندی اجلاس روسای کمیسیون‌های گردشگری کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور در اصفهان، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم تا سال 1404 بیش از 200 میلیون گردشگر جذب کنیم، باید در زیر ساخت‌های صنعت گردشگری رشدی 200 درصدی داشته باشیم.
وی افزود: متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای گردشگری نداریم. در طول تاریخ، هنر زیستن انسان‌ها کنار هم را خوب تجربه کرده‌ایم، اما تجربه جهانی شدن را خیر.
این کارشناس گردشگری ادامه داد: شهر را فرهنگ و فرهنگ را دانایی می‌سازد. در انتخاب مدیران معیار دانایی را لحاظ نمی‌کنیم که خود یک معضل است.
مشهدی زاده گفت: مکتب اصفهان برای مدیریت شهری بازخوانی نشده است؛ بنابراین باید به گذشته برگردیم و داشته‌هایمان را بازخوانی کنیم تا بتوانیم شهرهایمان را بازسازی کنیم.
وی خاطر نشان کرد: کلان شهرها برای جهانی شدن نیاز به زیرساخت‌هایی دارند که ما آن‌ها را در اختیار نداریم و باید برای رسیدن به مرحله جهانی شدن این زیر ساخت‌ها را ایجاد کنیم.
این کارشناس گردشگری تصریح کرد: میزان سپرده‌های بانکی، شاخص توسعه اقتصادی نیست؛ بلکه سرعت گردش پول مهم است. در ترکیه سرعت گردش پول 2500 بار در روز است و در ایران 8 بار در روز کاری است.
وی افزود: اگر می‌خواهیم ضریب ماندگاری در شهر زیاد باشد، باید جاذبه‌های نوین و مدرن بسازیم. ما 7500 سال سن داریم چرا که تمدن ما این عدد را نشان می‌دهد. جاذبه‌های نوین ساخت انسان ما در کشور نباید به صورت کپی باشند و باید خاص و نشانگر فرهن گ و تمدن خود ما باشد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101126/هنر-زیستن-داشته‌ایم،-تجربه-جهانی-شدن،-نه
بستن   چاپ