پیام سپاهان
غاده هیجاوی؛
تولید انبوه، خطری در کمین صنایع‌دستی
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 13:18:33
پیام سپاهان - رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: تولید انبوه، حقوق معنوی صنایع را ضایع می‌کند. بسیاری از صنایع دستی از چین وارد کشورهای دیگر می‌شود و دولت وظیفه ساماندهی این امر را دارد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، غادا هیجاوی امروز (چهارشنبه) در جلسه جمع‌بندی اجلاس رؤسای کمیسیون‌های گردشگری کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور در اصفهان اظهار کرد: وقتی وارد اصفهان شدم از زیبایی‌های این شهر شگفت‌زده شدم و خوشحالم که امروز در اینجا هستم و خود را متعلق به اصفهان می دانم.
وی افزود: با توجه به بازدیدهایی که از اصفهان داشتم، متوجه شدم که هنرمندان صنایع‌دستی در اصفهان علاقه زیادی به پیشرفت در کارشان دارند؛ البته این پیشرفت، زمانی حاصل می‌شود که مراکز آموزش حرفه‌ای برای آنان راه‌اندازی شود و طراحان نیز به آنان کمک کنند. این هنرمندان نیاز به راهنما و مدرسانی دارند که طرح‌های ایجابی برای آنان فراهم شود.
رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی ادامه داد: متوجه شدم که دولت خیلی از هنرمندان صنایع دستی حمایت می‌کند. در بازدیدی که از میبد یزد داشتم، کارگاه صنایع دستی‌ای وجود داشت که مدرس این کارگاه بدون دریافت دستمزد تدریس می‌کرد!
وی افزود: شهرهایی که خواهان عضویت در شورای جهانی صنایع‌دستی هستند باید در مرحله اول مجوزهای کشوری و نشانه ملی کشور خود را دریافت کنند و بعد فرم درخواست این عنوان را تکمیل کنند.
هیجاوی تاکید کرد: شهرهایی که عنوان شهر جهانی را دریافت می‌کنند باید گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه کنند. اصفهان بیشترین رشته‌های صنایع دستی در ایران را دارد.
رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی با بیان اینکه تولید انبوه صنایع‌دستی خطری برای صنایع دستی و حقوق معنوی صنایع را ضایع می کند، خاطر نشان کرد: بسیاری از صنایع دستی از چین وارد کشورهای دیگر می‌شود و دولت وظیفه ساماندهی این امر را دارد.
وی ادامه داد: برای مثال در اردن، اگر کسی بخواهد کالایی را به طور انبوه وارد کند تنها اجازه دارد 25 درصدش به فروش برساند و بقیه آن را باید حفظ کند. پس حضور دولت برای کنترل کاملا ضروری است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101141/تولید-انبوه،-خطری-در-کمین-صنایع‌دستی
بستن   چاپ