پیام سپاهان
وزیر نیرو: مطمئن ترین منابع صنایع مناطق خشک، فاضلاب آب است
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 17:44:40
پیام سپاهان - وزیر نیرو گفت: در حال حاضر مصرف شرب و بهداشت کشور ٦.٥ میلیارد متر مکعب است و میزان پساب تولیدی از شرب و بهداشت ٤.٣ میلیارد مترمکعب است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، رضا اردکانیان امروز (چهارشنبه) در عملیات انتقال پساب از تصفیه خانه فاضلاب شهرستان مبارکه به شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه امروز نخستین حضور من در این مجتمع ملی به عنوان یکی از آثار جمهوری اسلامی است ابراز امیدواری کرد با تلاش شبانه روزی چرخ های صنعت در حرکت باشد و بخش های مختلف از آن متنع شود و امیدواریم ما نیز در تامین انرژی و آب مورد نیاز چنین مجموعه هایی به درستی برآییم.
وی با اشاره به اینکه آب مایه حیات است و حیات جلوه های مختلفی دارد و خداوند فرموده آب را به اندازه از آسمان نازل می کنیم، افزود: متاسفانه برخی رفتارهای ما با این نعمت حیاتی و همچنین گرانبها، موجب زائل شدن این نعمت می شود، از سوی دیگر کشور در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و اگر به نحوه صحیح از آن استفاده کنیم می توانیم به طور پایدار از آن بهره ببریم.
وزیر نیرو ادامه داد: در حال حاضر مصرف شرب و بهداشت کشور ٦.٥ میلیارد متر مکعب است و میزان پساب تولیدی از شرب و بهداشت ٤.٣ میلیارد مترمکعب است.
اردکانیان با تاکید بر اینکه پساب به شکل خام برای سفره های زیرزمینی مفید نیست، اظهار کرد: این درحالی است که دانش امروز و فناوری های موجود توصیه به کیفیتی از تصفیه و رهاسازی برای تغذیه سفره ها یا مصارف مجاز از پساب تصفیه شده می کند.
وی تصریح کرد: یکی از مطمئن ترین منابع صنایع در مناطق خشک و کم آب، فاضلاب آب و آماده کردن فاضلاب تصفیه شده است و هرچه عدم قطعیت آب برای شرب و بهداشت داشته باشیم مجبور به برداشت آب های سطحی زیرزمینی، انتقال حوضه به حوضه آب، تصفیه آب شور و تبدیل آن به آب شیرین و در سخت ترین حالت واردات آب و آب بسته بندی هستیم و نشان از عدم قطعی در آب شرب و بهداشت است.
 و زیر نیرو اضافه کرد: باید توجه داشت تا جمعیت است مصرف شرب و بهداشت نیز هست و این حاکی از این است که حجم بالایی پساب را حتی در مناطق خشک و نیمه خشک داریم.
این خبر در حال تکمیل شدن است...
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101191/وزیر-نیرو--مطمئن-ترین-منابع-صنایع-مناطق-خشک،-فاضلاب-آب-است
بستن   چاپ