پیام سپاهان
عظیمیان: کوهرنگ سه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 19:36:05
پیام سپاهان - مدیر عامل فولاد مبارکه با بیان اینکه سرمایه گذاری دولت در مجتمع فولاد در خلال جنگ میلیاردها دلار بوده و ما سهم بالایی تولید کشور داریم، گفت: فولاد مبارکه مطلقا به هیچ تاجری ورق نمی فروشد و به بخش های مختلف تولیدی محصولاتش را می دهد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، عظیمیان افزود: فولاد مبارکه طی سه دهه فعالیت خود از مسولیت خود خارج نشده و نه در این زمینه سرمایه گذاری کرده ایم .
وی با اشاره به فعالیت ٢٥ هزار نفر پرسنل فولاد مبارکه، تصریح کرد: ‌تولیدات این شرکت از سنگ آهن تا ورق رنگی است.
مدیر عامل فولاد مبارکه تصریح کرد: فولاد مبارکه دومین شرکت بورسی کشور است و در سال ١٥٠٠ میلیارد تومان مالیات به دولت پرداخت می کند و در شفافیت کامل به سر می برد.
وی تصریح کرد: در این سه دهه به این علت که با مشکل کم آبی روبرو بوده ایم فولاد مبارکه نگاه بخشی نداشته ایم و همواره در کنار وزارت نیرو بوده ایم.
وی افزود: در سال 80 نزدیک به سه میلیون تن فولاد با 17 میلیون متر مکعب آب تولید کردیم که اکنون با همین میزان آب میران تولید فولاد به٦.٢ میلیون تن رسیده است.
وی ادامه داد: با هماهنگی شرکت آبفا پساب 9 شهر به فولاد مبارکه منتقل می شود. ما فرایندهای مصرف آب را در کف استانداردها آوردیم و بیشتر از فضای سبز به درختان توجه کردیم.
وی با اشاره به اینکه از دیگر فعالیت های فولاد مبارکه تکمیل و بهره برداری از سد تنظیمی کوهرنگ سه است، اظهار کرد: با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با سرمایه گذاری ٤٨٠ میلیارد تومانی فولاد در این طرح موافقت شد که تا امروز ٦٤ میلیارد تومان این هزینه را پرداخت کرده ایم. 
وی افزود: فولاد مبارکه همچنین ١٢٠ میلیارد تومان بابت خسارت کم آبی پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه اقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور چندی پیش تاکید کرد دولت تا زمانی که فولاد تولیدش متوقف نشود از آن حمایت می کند، گفت: در شرایط تحریم کشور فولاد مبارکه ١٥٠٠ میلیارد تومان بابت واردات الکتروگرافیت مورد نیاز فولاد هزینه کرده است .
وی با بیان اینکه فولاد مبارکه بدون آب نمی تواند به کارش ادامه دهد، درخواست کرد با طرح انتقال اب از چم اسمان به فولاد مبارکه که اضافه برداشت آب نیست و تاکنون ٥٠ درصد آن اجرا شده موافقت شود.
وی همچنین با تاکید بر اینکه صورت وضعیت کوهرنگ ظرف ٢٤ ساعت پرداخت می شود، تصریح کرد: کوهرنگ سه مشکلی برای تامین اعتبار ندارد. 
وی افزود: مشکل وزارت نیرو مشکل ما و مشکل فولاد مبارکه مشکل وزارت نیرو است و نیاز به همیاری دولت داریم.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101202/عظیمیان--کوهرنگ-سه-مشکلی-برای-تامین-اعتبار-ندارد
بستن   چاپ