پیام سپاهان
توسعه صنعت گردشگری نیازمند اجرای زیرساختهاست
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 23:06:31
پیام سپاهان - اصفهان- استاندار اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری صنعتی پاک، پردرآمد و کم هزینه است، گفت: برای اینکه این مساله و صنعت مهم به مرحله عمل و ظهور برسد نیازمند اجرای زیرساخت‌ها، هماهنگی‌ها و همدلی‌هاست.

عباس رضایی روز چهارشنبه در نشست تخصصی اصفهان 2020 با محور شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی در حاشیه برنامه‌های یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی در سالن همایش‌های محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان افزود: زیر ساخت‌های بسیاری در اصفهان برای صنعت گردشگری فراهم است که در کنار آن می‌توانیم زیر ساخت‌های متعدد درمانی، موزه‌ها، مفاخر فرهنگی و هنر را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: اگر تمامی این مسائل را در مجموعه‌ای یکسان سازی نشده ببینیم کارها نتیجه‌ای نخواهد داشت، این مجموعه در ابعاد مختلف در شهر اصفهان در طرح 2020 به عنوان شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی باید صورت بگیرد.
استاندار اصفهان بیان کرد: به طور معمول گردش و گردشگران زمانی سفر می‌کنند که مجموعه و پکیجی از زیر ساختها و ظرفیت‌های مختلف را مدنظر داشته باشند.
وی اضافه کرد: یکی از راهکارهایی که در جهت تحقق گردشگری مؤثر واقع می‌شود و اصفهان را شهر گردشگری، هنر و معماری در سال 2020 می‌توانیم معرفی کنیم این است که هم نوایی و همکاری را با دیگر استان‌هایی که جاذبه‌هایی مانند ما دارند داشته باشیم.
به گفته رضایی، برای گردش و گردشگری باید با فرهنگ و نوع نگرش آن آشنایی لازم و کافی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: تا زمانی که بتوانیم هتل‌های بیشتری احداث و امکانات و پتانسیل‌های لازم گردشگری را فراهم کنیم باید فضای مجازی را به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم در نظر داشته تا بتوانیم ظرفیت‌های خود را به دنیا معرفی کنیم.
طرح اصفهان 2020 با محور شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی روز گذشته با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یک طرح ملی به ثبت رسید.
این طرح به همت شورای شهر و شهرداری اصفهان اجرایی شده است.
یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی از 28 تا 31 خردادماه در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برپاست.
9913/6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101217/توسعه-صنعت-گردشگری-نیازمند-اجرای-زیرساختهاست
بستن   چاپ