پیام سپاهان
وزیر نیرو:
از پروژه های توسعه پایدار آب حمایت می‌کنیم
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 09:54:40
پیام سپاهان - وزیر نیرو گفت: از تمام پروژه هایی که منجر به توسعه آب پایدار در درازمدت می شود، حمایت خواهیم کرد.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، رضا اردکانیان امروز (پنجشنبه) در بازدید از طرح آبرسانی روستایی مجتمع کوهستان بهارستان نایین، اظهار کرد: همانطور که وسایل و امکانات برای مرزبانان فراهم می شود که مرزهای کشور خالی نماند برای جلوگیری از خالی شدن سکنه در مناطق شرقی و جنوب شرقی و مرکزی کشور باید آب مورد نیاز برای مردم این منطقه فراهم شود.
وی افزود: برای حفظ مناطق شرق، جنوب شرقی و مرکزی کشور لازم صندوقی تعریف کنیم که از محل تخصیص یارانه مجازی به آن، ادوات و وسایل زندگی مردم در این مناطق فراهم شود.
اردکانیان یادآور شد: طی 6 سال از فعالیت دولت تدبیر و امید 6.5 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور و بیش از 9500 روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار گرفتند.
وزیر نیرو با بیان اینکه تا دو سال آینده و اتمام دولت تدبیر و امید بالغ بر 9 میلیون نفر از جمعیت مردم روستا و 13 هزار روستا تحت پوشش شبکه آب روستایی سالم قرار می گیرند، افزود: از بعد از انقلاب اسلامی تاکنون تعداد 221 تصفیه خانه فاضلاب راه اندازی شده و 142 تصفیه خانه آب به بهره برداری رسیده، درحالیکه با گذشت 50 سال و اندی از رژیم قبل تنها شاهد چهار تصفیه خانه بودیم.
وی افزود: در حوزه تولید برق نیز تاکنون فعالیت های زیادی صورت گرفته است به طوری که هم اکنون روستای بدون برق نداریم و هر هفته هشت روستا به شبکه برق متصل می شود.
اردکانیان اضافه کرد: از تمام پروژه هایی که منجر به توسعه آب پایدار در درازمدت می شود، حمایت خواهیم کرد.
وی گفت: تا جمعیت هست فاضلاب نیز تولید می شود و فاضلاب تصفیه شده مهمترین منبع آب به ویژه برای صنایع است که باید صنایع را تشویق به پیش فروش فاضلاب کرد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101241/از-پروژه-های-توسعه-پایدار-آب-حمایت-می‌کنیم
بستن   چاپ