پیام سپاهان
دید افقی در اصفهان به 600 متر رسید
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 10:20:21
پیام سپاهان - اصفهان- کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: به دلیل تشکیل کانون های گرد و خاک و وزش باد به نسبت شدید در جنوب استان سمنان و شمال شرق اصفهان از شب گذشته، دید افقی در برخی از مناطق مرکزی و شرقی استان امروز پنجشنبه به 600 متر کاهش یافت.

فاطمه زهرا سیدان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دید افقی در شرایط عادی 10 هزار متر است اما گرد و خاک دید افقی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را به 600 متر کاهش داده است.
وی گفت: شرایط برای وزش باد به نسبت شدید و گردو خاک محلی در مناطق شرق، شمال و تا حدودی مرکز استان تا روز جمعه با شدت ضعیف تری مهیاست و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق پیش بینی می شود.
به گفته وی، اطلاع رسانی های رسمی توسط هواشناسی در زمینه ورود توده گرد و خاک که منبع آن از استان سمنان و ارستان از روز سه شنبه انجام شده است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: مرکز اصلی این توده گرد و خاک در مناطق بیابانی شهرستان اردستان در شمال استان اصفهان است.
سیدان افزود: این وضعیت گرد و خاک و آلودگی هوا از نیمه شب گذشته تشکیل شده و اوایل وقت امروز پنجشنبه به مرکز اصفهان رسیده است.
سیدان بیان کرد: با توجه به اینکه هم اینک سرعت وزش باد در اصفهان سه متر بر ثانیه و 11 کیلومتر بر ساعت است و جهت وزش از سمت شمال شرقی است و همچنان این وضعیت در استان ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: اطلاعات دقیقی برای روز شنبه وجود ندارد و پیش بینی وضعیت جوی 2 روز اینده نیاز به بررسی بیشتر دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیزگفت: میانگین شاخص کیفی هوا در 24 ساعت گذشته به سبب پدیده گرد و غبار برابر 155 و در شرایط ناسالم قرار گرفته است.
منصور شیشه فروش افزود: شاخص کیفی هوا در چند ساعت گذشته 414 و در وضعیت بسیار ناسالم قرار داشت.
وی از شهروندان اصفهانی خواست به جز کارهای ضروری از منزل خارج نشوند.
/ ‏‬ 6022 / ‏‬ 7150

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101246/دید-افقی-در--اصفهان-به-600-متر-رسید
بستن   چاپ