پیام سپاهان
رئیس دادگاه عمومی بخش زواره اردستان:
کاهش 90 درصدی قاچاق چوب در بخش زواره شهرستان اردستان
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 10:20:49
پیام سپاهان - اردستان- رئیس دادگاه عمومی بخش زواره اردستان گفت: با قاطعیتی که تا کنون در خصوص قاچاق چوب وجود داشته و شاهد کاهش 90 درصدی قاچاق چوب بوده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر ، حسینعلی میرزایی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مبارزه قاطع و جدی با مخلان نظم و امنیت عمومی و اجتماعی در شهر زواره یکی از موضوعات مهم و در حال پیگیری است.
وی افزود: با توجه به برخورد قاطعی که تا کنون داشته ایم دادگاه عمومی زواره یکی از امن ترین حوزه‌های قضائی استان اصفهان و جز حوزه‌های برتر به تناسب جمعیت و امکانات موجود به شمار می‌رود.
رئیس دادگاه عمومی شهر زواره گفت: آمار زندانیان این دادگاه از بدو تأسیس تا پایان سال 96 که پنج سال می‌گذرد 69 نفر اعم از متهم و قطعی بودند که فقط در یکسال گذشته این آمار 57 نفر بوده که با زندانیان پنج سال گذشته برابری می‌کند.
کاهش آمار جمعیت کیفری از سیاست‌های قوه قضائیه است
میرزایی افزود: یکی از سیاست‌های قوه قضائیه کاهش آمار جمعیت کیفری است از این رو رشد آمار زندانیان این بخش از باب محاکمه و پیگیری جدی موارد قضائی بوده است.
وی ابراز داشت: پرونده‌های ورودی یکسال گذشته در دادگاه زواره 455 فقره است که نسبت به 359 فقره پرونده سال قبل رشد 20 درصدی را نشان می‌دهد که در این رابطه خروجی پرونده‌ها نیز به صورت کلی دو هزار و 147 فقره است که نسبت به مشابه سال قبل از آنکه یکهزار و 928 فقره بوده رشد 11 درصد خروجی ها را نشان می‌دهد.
ثبت بیش از 6000 ابلاغیه الکترونیکی در دادگاه زواره
میرزایی با بیان اینکه شاهد دو برابری ثبت ابلاغ‌های الکترونیکی در سامانه هستیم افزود: در یکسال گذشته بیش از شش هزار ابلاغیه ثبت شده و زمان رسیدگی‌ها هم به 48 روز رسیده است.
وی تاکید داشت: با توجه به بیشترین موضوعات توهین، تحقیر، افترا، سرقت و مواد مخدر پرونده‌های کیفری بیشترین درصد را به خود اختصاص داده اند که در این زمینه بیش از 45 درصد پرونده‌ها را شامل می‌شود و بعد از آن مسائل حقوقی با 23 درصد قرار می گیرد.
میرزایی همچنین در خصوص پرونده‌های ورودی شورای حل اختلاف زواره افزود: پرونده‌های ورودی امسال 596 مورد و مخدومه آن 679 فقره است و پرونده صلح و سازش هم 175 فقره ثبت شده است که مثبت 83 فعالیت داشته ایم.
کلنگ زنی ساختمان جدید دادگاه زواره در هفته قوه قضائیه
وی با توجه به کمبود امکانات و اینکه دادگاه عمومی زواره در منزلی استیجاری ساکن است افزود: با پیگیری‌های انجام شده کلنگ زنی ساختمان جدید دادگاه زواره با متراژ بیش از دو هزار متر و هزینه 40 میلیارد ریال در هفته قوه قضائیه به زمین خواهد خورد.
میرزایی همچنین در خصوص قاچاقچیان چوب در جنگل تاغ زواره افزود: با قاطعیتی که تا کنون وجود داشته و جریمه‌های سنگینی که انجام شد شاهد کاهش 90 درصدی قاچاق چوب بوده ایم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101253/کاهش-90-درصدی-قاچاق-چوب-در-بخش-زواره-شهرستان-اردستان
بستن   چاپ