پیام سپاهان
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خبر داد:
هوای اصفهان به وضعیت خطرناک رسید/شاخص کیفی 454
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 11:12:10
پیام سپاهان - اصفهان - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هوای اصفهان صبح امروز با شاخص کیفی 454 به وضعیت خطرناک رسید.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌های قبلی، با فعال شدن دوباره کانون‌های گردو غبار خارجی از استان سمنان و کانون‌های گرد و غبار درون استانی از مناطق شرقی چون اردستان، انارک نائین، سجزی، ریگ جن و استان سمنان فعال وزش باد باعث شد تا این گرد و غبار به سمت استان اصفهان سوق یابد.
وی افزود: آلودگی هوا و افزایش گرد و غبار در استان اصفهان زمینه کاهش میدان دید، افزایش غلظ ذرات معلق و کیفیت هوا را از شب گذشته فراهم کرد و با توجه به اینکه از ساعت چهار بامداد صبح امروز گرد و غبار به اصفهان رسید وضعیت کیفی هوای اصفهان بسیار ناسالم اعلام شد.
شیشه فروش بیان داشت: اکنون میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان صبح امروز به 454 رسیده است و هوای اصفهان در وضعیت بسیار خطرناک ثبت شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان داشت: براساس اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی استان، به سبب افزایش سرعت باد شرقی، پدیده باد، گردو خاک و کاهش دید از اواخر وقت روز گذشته تا پایان هفته جاری در نواحی شمال و شمال شرقی استان پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: شرایط وقوع گرد و خاک در مرکز استان طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز وجود دارد.
گفتنی است شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101264/هوای-اصفهان-به-وضعیت-خطرناک-رسید-شاخص-کیفی-454
بستن   چاپ