پیام سپاهان
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان:
در تامین برق توسعه صنعتی شرق اصفهان مشکلی نخواهیم داشت
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 11:38:01
پیام سپاهان - مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان گفت: پیش بینی این است که برای سال 1400 در استان نیاز به تولید نزدیک به 6 هزار مگاوات برق داریم در حالی که در بهترین شرایط آبی حدود 5 هزار مگاوات تولید داریم. 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، رسول موسی رضایی امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از پست 400 به 63 کیلوولت هاتف در کوهپایه، اظهار کرد: پروژه های متعددی طی چهل سال گذشته برای پایداری شبکه برق استان اصفهان در بخش انتقال و توزیع اجرا شده است. 
وی با بیان اینکه در حوزه ایجاد زیرساخت مناسب برای توسعه صنعتی و کشاورزی تلاش کرده ایم، گفت: این زیر ساخت ها متناسب با توسعه صنعتی استان نیست و این منطقه رو به رشد است و برای اینکه به اهداف توسعه شبکه برسیم نیاز به اقدامات دیگر داریم.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان افزود: با توجه به محدودیت های تولید در منطقه اصفهان به لحاظ نیروگاه های موجود باید مصرف را به سمت شبکه بی نهایت و 400 ببریم.
وی با اشاره به مشکل آب اصفهان، گفت: تراز تولید و مصرف برق در استان منفی است و پیش بینی این است که برای سال 1400 نیاز به تولید نزدیک به 6 هزار مگاوات برق داریم در حالیدکه در بهترین شرایط آبی حدود 5 هزار مگاوات تولید داریم. 
موسی رضایی افزود: این شرایط در حالی است که پیک شبکه 5111 مگاوات است و اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم بالای 6 هزار مگاوات نیاز داریم در این شرایط ایجاد نیروگاه های آتی در اصفهان نیاز است، اما تلاش کردیم فعلا از شبکه های برق 400 استفاده کنیم. 
وی با بیان اینکه پروژه های بسیاری برای ایجاد برق از جمله سه پست برق 400 و دو پروژه دیگر تعریف شده است، گفت: این پروژه ها نزدیک به بهره برداری است و چند پروژه دیگر تا نیمه دوم سال جاری افتتاح خواهد شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای اصفهان با اشاره به موقعیت استراتژیک این پروژه با توجه به شرایط کم آبی منطقه شرق اصفهان، اظهار کرد: در این شرایط توسعه صنعت در دستور کار قرار دارد و این پروژه بسیار مهم است و باری که صنایع از این پست می گیرند سنگین است و دو کارخانه از جمله فولاد آتیه گستر در حال متصل شدن به این پست هستند.
وی با بیان اینکه با توجه به خشکی شرق اصفهان این منطقه به سمت صنعتی شدن از جمله فولاد و نساجی می رود، تصریح کرد: با اجرای پست های منطقه شرق و شمال اصفهان دیگر مشکلی برای توسعه صنعتی در شرق اصفهان نخواهیم داشت.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101272/در-تامین-برق-توسعه-صنعتی-شرق-اصفهان-مشکلی-نخواهیم-داشت
بستن   چاپ