پیام سپاهان
رویکرد قوه قضاییه به کانون وکلا بسیار مثبت و تعاملی است
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 12:30:16
پیام سپاهان - اصفهان - معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: رویکرد قوه قضاییه در این مقطع نسبت به کانون وکلای دادگستری یک رویکرد بسیار مثبت و تعاملی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق روز پنجشنبه در نشست علمی تخصصی"تحول حقوق کیفری در جنایت عمدی از دیدگاه قانون مجازات اسلامی" در سالن اجتماعات کانون وکلای دادگستری اصفهان افزود: بر این اساس ریاست قوه قضاییه دستور دادند که مشکلاتی که کانون‌های وکلا و مرکز مشاورانو سایر نهادهای مرتبط دارند بررسی و حل شود.
وی اظهار داشت: در این راستا توافقاتی صورت گرفته و فرصت‌هایی برای مشارکت با اعضای کانون‌های وکلا به ویژه در اصفهان فراهم خواهد شد تا مشکلات در زمینه های مختلف وکالت رفع شود.
معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به موضوع تحول کیفری در موضوع جنایت عمدی تصریح کرد: در سال 92، دو قانون بسیار مهم در قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری به تصویب رسید که بخشی از آن در همان سال و بخشی دیگر در سال 94 اجرایی شد.
وی یادآور شد: در هر 2 قانون ابهام ها و اجمال هایی وجود داشت که باید برطرف شود تا بتواند برای یکصد سال آینده به عنوان یک قانون کامل در کشور و همچنین برای سایر کشورها به عنوان الگو قابل استفاده باشد.
در ادامه این نشست بندهای مختلف این قانون بصورت جزء به جز مورد برسی علمی و تشریحی برای اعضای کانون وکلای دادگستری اصفهان قرار گرفت.
همچنین لیلا رییسی رییس کانون وکلای دادگستری اصفهان در این نشست علیم با بیان اینکه برای تحقق عدالت باید قاضی و وکیل با هم دیده شوند از معاون رییس قوه قضاییه خواست که پیگیر رویکرد تعامل هر چه بیشتر دستگاه قضایی با کانون وکلا باشد.
این نشست با حضور جمعی از اعضا و کارآموزان کانون وکلای دادگستری اصفهان در تالار اجتماعات این مجموعه برگزار شد.
6026/‏6994

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101278/رویکرد-قوه-قضاییه-به-کانون-وکلا-بسیار-مثبت-و-تعاملی-است
بستن   چاپ