پیام سپاهان
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان مطرح کرد:
برگزاری سلسه کارگاه‌های کاربردی «ادبیات کودک، شهرمن» در اصفهان
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 12:55:14
پیام سپاهان - اصفهان - رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: سلسه کارگاه‌های کاربردی «ادبیات کودک، شهرمن» با حضور احمد اکبرپور (نویسنده سرشناس ایرانی) دراصفهان برگزار می شود.

احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سلسله کارگاه‌های کاربردی «ادبیات کودک، شهر من» در راستای آگاهی رسانی با مضامین محیط زیست، حمل و نقل و ترافیک، امداد و ایمنی و فضای سبز به ابتکاری جدید دست زده است.
وی افزود: در این راستا با توجه به اینکه سرمایه گذاری بر روی کودکان نتیجه بخش است، طی فراخوان عمومی از علاقه مندان به داستان نویسی و ادبیات کودک دعوت کردیم تا در 16 کارگاه و نشست کاربردی با عنوان «ادبیات کودک» که در حوضخانه مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار می‌شود، گرد هم جمع شوند و قرار است در این کارگاه‌ها علاقه مندان ادبیات کودک مضامین شهری که نیاز به فرهنگ سازی شهروندی دارد را با فوت و فن داستان که از زبان احمد اکبرپور (نویسنده و شاعر سرشناس ایرانی) می‌شنوند در مسیر خلق آثار فاخر به کار گیرند.
نکات داستان نویسی در بیان احمد اکبرپور
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان بیان داشت: سعی شده تا در هر نشست عالی‌ترین مسئول اجرایی شهری درباره محور موضوعی که قرار است آثاری درباره آن خلق شود به ایراد سخنرانی بپردازد و پس از آن اطلاعات در اختیار نویسندگان قرار خواهد گرفت و احمد اکبرپور در کارگاهی تعاملی و سازنده نکات داستان نویسی را بیان خواهد کرد.
وی ادامه داد: محتویات توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تعیین شده است و احمد اکبرپور به شرکت کنندگان در کارگاه آموزش‌های لازم جهت خلق آثار ادبیات کودک فاخر را ارائه خواهد کرد.
رضایی با بیان اینکه در راستای تقویت و ارتقای سطح فرهنگ شهروندی اهداف مدیریت شهری در اولویت قرار گرفته است که این اهداف شامل موضوع‌های پسماند، حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز و امداد و ایمنی است، ابراز داشت: نخستین نشست از این سلسله کارگاه‌های کاربردی به محیط زیست (پسماند و بازیافت) اختصاص یافته است.
آشنایی شرکت کنندگان در کارگاه ادبیات کودک با روند کار در سازمان پسماند
وی با بیان اینکه در کارگاه ادبیات کودک با موضوع محیط زیست (پسماند) قرار شد تا شرکت کنندگان از نزدیک با روند کار در سازمان پسماند آشنا شوند، تصریح کرد: در درجه اول ارائه آگاهی‌های لازم و نکاتی است که خالقان اثر باید با معضلات موضوعی آشنا شوند که سعی شده از هر امکانی استفاده شود تا این آگاهی‌ها در اختیار شرکت کنندگان قرار گیرد، سپس خلاقیت و هنر نویسندگان است که می‌تواند به بهترین صورت ممکن مسائل را در قالب ادبیات کودک به جامعه منتقل کند.
رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: پس از آنکه تولید محتوا صورت گرفت و آثار توسط استاد احمد اکبرپور که چهره سرشناس در حوزه ادبیات کودک هستند مورد تأیید واقع شد، اقدامات لازم توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی در جهت خرید و نشر این آثار صورت خواهد گرفت تا این محصولات در قالب‌های مختلف در اختیار کودکان شهر قرار گیرد.
گفتنی است اولین جلسه این کارگاه با موضوع محیط زیست (پسماند) با حضور دکتر علی دهنوی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان برگزار شد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101285/برگزاری-سلسه-کارگاه‌های-کاربردی-«ادبیات-کودک،-شهرمن»-در-اصفهان
بستن   چاپ