پیام سپاهان
معاون فرهنگی اداره ارشاد کاشان:
موفقیت عکاس کاشانی در مسابقه رصدخانه سلطنتی گرینویچ
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 13:23:40
پیام سپاهان - کاشان - معاون فرهنگی اداره ارشاد کاشان از موفقیت عکاس کاشانی در مسابقه عکاسی نجوم رصدخانه گرینویچ خبر داد و گفت: بدین ترتیب عکس کوه دماوند در زمره 11 عکس برتر نجوم در سال 2019 قرار گرفت.

محمد نظافتی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، ضمن اشاره به برگزاری مسابقه رصدخانه سلطنتی گرینویچ اظهار داشت: این مسابقه معتبرترین مسابقه عکاسی در حوزه نجوم است که به صورت مرتب همه ساله در حال برگزاری است و مخاطبان زیادی نیز دارد.
وی با بیان اینکه در اهمیت این مسابقه می‌توان گفت که هیچ مسابقه رسمی با چنین سابقه و سطحی وجود ندارد، افزود: یکی از دلایل پر مخاطب بودن این مسابقه جوایز قابل توجه آن است و امسال بیش از چهار هزار و 600 عکاس از تمامی دنیا در این دوره از مسابقه شرکت کردند.
معاون فرهنگی اداره ارشاد کاشان با بیان اینکه هر عکاس تا حداکثر 10 عکس می‌توانست ارسال کند و از بین عکس‌های ارسالی چندین عکس به مرحله چاپ در کتاب نجوم 2019 انتخاب می‌شوند، بیان داشت: از میان این عکس‌ها 11 عکس به عنوان عکس برتر انتخاب می‌شوند که دو عکس از دریاچه ارومیه و کوه دماوند از ایران به عنوان 11 عکس برتر نجوم 2019 انتخاب شده‌اند.
انتخاب عکس دماوند به عنوان 11 عکس برتر نجوم در سال 2019
وی با بیان اینکه عکس کوه دماوند توسط یک عکاس کاشانی گرفته شده است، ابراز داشت: مجید قهرودی، عکاس کاشانی است که عکس ارسالی آن از کوه دماوند به مسابقه رصدخانه سلطنتی گرینویچ به عنوان 11 عکس برتر نجوم در سال 2019 انتخاب شده است.
نظافتی با بیان اینکه موزه و رصدخانه سلطنتی گرینویچ در انگلستان متولی برگزاری این مسابقه است، گفت: از لنز دوربین این عکاس کاشانی زیبایی این کوه با شکوه هر چه بیشتر به نمایش گذاشته شد و از این بابت احساس غرور داریم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101292/موفقیت-عکاس-کاشانی-در-مسابقه--رصدخانه-سلطنتی-گرینویچ
بستن   چاپ