پیام سپاهان
صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات آذربایجان شرقی 81 درصد رشد کرد
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 14:57:49
پیام سپاهان - تبریز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: میزان صادرات کالاها و اقلام غیرنفتی از گمرکات استان در 2 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 81 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی راستی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: در این مدت حدود 382 هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 473 میلیون دلار صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی 19 درصد رشد کرده است.
وی با بیان اینکه سطح مطلوب خدمات رسانی به تجار و بازرگانان در گمرکات استان موجب افزایش استقبال برای صادرات از این مناطق شده است، اظهار داشت: در این مدت میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان از کل گمرکات کشور بیش از 410 هزار تن و به ارزش حدود 490 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش 38 درصدی در وزن و 7.8 درصدی در ارزش برخوردار بوده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: تعداد کشورهای مقصد صادراتی کالاهای استان در 2 ماه اول سال جاری حدود 77 کشور بود که بیشتر شامل ترکیه، عراق، چین، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و افغانستان است.
راستی، ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی در گروه کالایی فلزات، کشاورزی، شیمیایی و پتروشیمی بوده که به ترتیب با 75، 63 و 48 میلیون دلار در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.
آذربایجان شرقی دارای 3 اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا، 3 واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و 3 دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.
8023/‏3077

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101304/صادرات-کالاهای-غیرنفتی-از-گمرکات-آذربایجان-شرقی-81-درصد-رشد-کرد
بستن   چاپ