پیام سپاهان
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان:
نهاد وکالت طرف مشورت دستگاه قضایی قرار گیرد
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 18:40:39
پیام سپاهان - رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان گفت: در کشورهای توسعه یافته به نقش مشورتی وکلا در حوزه های مختلف قضایی توجه می شود و ما انتظار داریم دستگاه قضایی به طور ویژه نهاد وکالت را طرف مشورت خود قرار دهد.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، لیلا رئیسی امروز (پنجشنبه) در نشست صنفی بررسی موضوعات روز نهاد وکالت، با بیان اینکه خواسته وکلا در ایران از قوه قضاییه در دو مورد خلاصه می شود، اظهار کرد: نهاد وکالت خواستار تعامل جدی با قوه قضاییه است که این شرط موفقیت کانون وکلا و دستگاه قضایی کشور است.
وی افزود: در این تعامل نیازمند یکسری جلسات مستمر، مکرر و ثابت بین این دو نهاد هستیم و این جلسات رمز موفقیت این تعامل است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه باید به نقش وکلا توجه شود، تصریح کرد: وکلا می توانند نقش مهمی در تحول قوه قضاییه، مبارزه با فساد، سلامت سازی قوه قضاییه و سلامت در قضات و ضابطین داشته باشند. 
وی افزود: در کشورهای توسعه یافته به نقش مشورتی وکلا در حوزه های مختلف قضایی توجه می شود و ما انتظار داریم دستگاه قضایی به طور ویژه نهاد وکالت را طرف مشورت خود قرار دهد.
رئیسی با بیان اینکه دومین خواسته کانون های وکلا از دستگاه قضایی حفظ جایگاه وکالت است و این بحث در قانون اساسی مطرح است، تاکید کرد: ما شرایط سختی را داریم که به آن سال های سخت وکالت می گوییم. متاسفانه در برخی محافل می گویند "بحث وکالت کیلویی چند؟!" که این گفته ها جایگاه مقام وکالت را در کشور پایین می آورد.
وی گفت: متاسفانه در جامعه داخلی نفرت پراکنی علیه نهادهای مدنی کشور یعنی وکالت شکل گرفته، در حالی ذکه در تمام جوامع نهاد وکالت یکی از شاخص های اساسی سنجش دستگاه قضایی، عدالت قضایی و بهداشت قضایی است، اما در ایران تمام انرژی ما صرف رفع این مشکلات و دیدگاه ها می شود، در حالی که نهاد وکالت یکی از نهادهای کمک کننده به دستگاه قضایی است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان اصفهان خواستار توجه دستگاه قضایی به قوانین مربوط به وکالت شد و گفت: چرا با وجود قوانین در قوه قضاییه این موارد بعضا نادیده گرفته می شود
وی اعلام آمادگی کرد که کانون های وکلای کشور از جمله اصفهان در تمام حوزه های قوه قضاییه به خصوص مبارزه با فساد تعامل داشته باشند.
کدخبرنگار: ١٣٠٣٦
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101346/نهاد-وکالت-طرف-مشورت-دستگاه-قضایی-قرار-گیرد
بستن   چاپ