پیام سپاهان
رئیس کل دادگستری استان اصفهان:
وکلا به سیاست‌های نظام و رعایت خطوط قرمز توجه کنند
پنجشنبه 30 خرداد 1398 - 20:32:37
پیام سپاهان - رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر توجه وکلا به سیاست های نظام و رعایت خطوط قرمز است، گفت: ممکن است در تورم قوانین، قاضی در پیچ و خم های آن گم شود و این همکاری وکیل به نوعی چراغ راهنما است.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، محمدرضا حبیبی عصر امروز (پنجشنبه) در نشست صنفی بررسی موضوعات روز نهاد وکالت، با بیان اینکه ما هرگز وکیل را مقابل و مزاحم خود نمی دانیم، اظهار کرد: حتی زمانی که در محکمه بودم، وقتی در پرونده ای وکلا حضور داشتند، استرس کمتر بود.
وی افزود: ممکن است در تورم قوانین، قاضی در پیچ و خم های آن گم شود و این همکاری وکیل به نوعی چراغ راهنما است مشروط به اینکه هم من در مقام قضاوت و هم شما در مقام وکالت، پایبند به سوگند خود باشیم.
رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به جایگاه وکیل، تاکید کرد: وکیل تضمین کننده حق متهم در برابر قدرت بی بدیل دولت است و معمولا دستگاه های کاشف همانند دیگر کشورها وابسته به دولت هستند و ممکن است برخی قضات سختگیر باشند و اگر در برخی مواقع وکیل نباشد حق متهم تضییع می شود، بنابراین حضور وکیل در جریان تحقیقات کمک بسیاری به دستگاه قضایی می کند.
وی با تاکید بر توجه وکلا به سیاست های نظام و رعایت خطوط قرمز است، گفت: ممکن است برخی وکلا در رسانه ها مصاحبه هایی انجام دهند و ما نمی توانیم به بهانه دفاع از متهم یا متهمان خطوط قرمز را مخدوش کنیم و این را هیچ نظام حاکمیتی نمی پذیرد و موضوع دفاع با این گونه حواشی، بیانیه ها و موضع گیری ها متفاوت است.
حبیبی با اشاره به اینکه کشور زیر انواع فشارها و هجمه ها قرار دارد، گفت: اگر جایی پرونده ای تشکیل شد، حق متهم داشتن وکیل است، اما پذیرفته نیست که مثلا کانون وکلایی بیانیه ای صادر کنند که کل کار دستگاه قضا را زیر سوال ببرند و بیرون کشور این موضوعات را پررنگ کنند. 
وی تاکید کرد: جایگاه دستگاه قضایی بسیار مهم است و اگر دستگاه نظارتی تیزبین باشد کار به برخی موضع گیری ها و اظهارنظرهای غیرمسئولانه توسط افرادی خارج از مجموعه شما نمی رسد.
کدخبرنگار: 13036
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101352/وکلا-به-سیاست‌های-نظام-و-رعایت-خطوط-قرمز-توجه-کنند
بستن   چاپ