پیام سپاهان
معاون میراث فرهنگی استان اصفهان:
مرمت خانه‌های تاریخی اصفهان مورد حمایت میراث فرهنگی است
شنبه 1 تیر 1398 - 12:08:00 AM
مهر
پیام سپاهان - اصفهان - معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: اصفهان در زمینه حفاظت از خانه‌های تاریخی رتبه ممتازی در کشور برخوردار است و مرمت خانه‌های تاریخی اصفهان مورد حمایت میراث فرهنگی است.

ناصر طاهری با اشاره به تلاش برای نجات بخشی سالانه 300 خانه تاریخی در پهنه استان اصفهان اظهار داشت: میراث فرهنگی استان اصفهان هر ساله بودجه‌ای را برای مرمت خانه‌های تاریخی اختصاص می‌دهد و بر این اساس به طور معمول 300 خانه تاریخی در سال به سازمان میراث فرهنگی در راستای حفاظت و مرمت معرفی می‌شود.
وی با بیان اینکه اصفهان در زمینه حفاظت از خانه‌های تاریخی رتبه ممتازی در کشور برخوردار است، گفت: با توجه به اندازه آثار تاریخی شیوه‌های مختلفی برای مرمت آثار تاریخی وجود دارد و تجربیات جهانی و شیوه‌های موجود برای مرمت یک بنا نیز راه‌های متنوعی پیش رو می‌گشاید.
معاون میراث فرهنگی استان اصفهان با اشاره به اینکه امکان خرید، مرمت و ساکن شدن در خانه‌های تاریخی اصفهان و یا تبدیل آنها به سفره‌خانه و دیگر موارد امکان‌پذیر و مورد حمایت میراث فرهنگی استان اصفهان است، ابراز داشت: برای مالکان خانه‌های تاریخی، بسته‌های حمایتی مختلفی از جمله معافیت از هزینه‌های آب و برق وتعرفه‌های خدمات، معافیت از عوارض نقل و انتقال و معافیت از عوارض تغییر کاربری از کاربری مسکونی به درآمدزا وجود دارد.
وی ادامه داد: اصفهان در طول سال‌های گذشته مشکلاتی برای بناهای تاریخی اصفهان ایجاد شده است و امیدواریم با اندیشیدن این تسهیلات خاص خانه‌های تاریخی اصفهان را به بهترین وجه حفظ کنیم تا از تخریب آنها به هر دلیل جلوگیری به عمل آید.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101477/مرمت-خانه‌های-تاریخی-اصفهان-مورد-حمایت-میراث-فرهنگی-است
بستن   چاپ