پیام سپاهان
روایتی از تکثیرِ تنهایی
شنبه 1 تير 1398 - 12:15:49
پیام سپاهان - تئاتر «خانه» به نویسندگی نغمه ثمینی، با کارگردانی عماد قلی پور ازامروز- یکم تیرماه- در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان اجرا می‌شود.
عماد قلی پور که پیش‌تر، نمایش‌های «تابوت عهد» و «گلن گری گلن راس» را در تهران اجرا کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: چند ماهی هست که به اصفهان آمده‌ام و بنا به دلایلی مجبورم یک سال در این شهر زندگی کنم. از آنجا که بدون تئاتر می‌میرم تصمیم گرفتم تئاتر «خانه» را در فرشچیان روی صحنه ببرم.
وی با اشاره به روند انتخاب این متن برای اجرا گفت: می‌خواستم تئاتر «خانه» را در تهران اجرا کنم، اما هم‌زمان، کیومرث مرادی که حق استادی به گردن من دارد نیز تصمیم گرفت این تئاتر را روی صحنه ببرد. از آنجا که نمایشنامه این اثر، سال 1388 سر تمرین یکی از تئاترهای آقای مرادی توسط خانم ثمینی نوشته‌شده بود، نویسنده اثر ترجیح داد به هیچ‌یک از ما مجوز اجرا ندهد. بعد از اینکه به اصفهان آمدم از خانم ثمینی درخواست مجوز کردم و گفتند چون در تهران نیستی می‌توانی «خانه» را روی صحنه ببری.
این کارگردان تصریح کرد: تئاتر «خانه» درامی اجتماعی و روایتگر هجرت آدم‌ها از خودشان است. ما در این تئاتر خانواده‌ای را می‌بینیم که بزرگ‌ترین مشکلشان حرف نزدن با یکدیگر است و دنباله این خودخوری و حرف نزدن چیزی جز گوشه‌گیر شدن، عدم اطمینان و رؤیاپردازی نیست.
قلی پور خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین حرف من این است که عدم مکالمه در خانواده، تنهایی می‌آورد و تنهایی، آدم را به فکر رفتن می‌اندازد. در بخشی از متن، مرد قصه می‌گوید «من سی سال قسط دادم، قسط‌ها تمام شد و حالا احساس بیهودگی می‌کنم.» گویی وظایف ما در این خانه و خیلی از خانه‌ها گم‌شده و ای‌کاش‌ها و اگرها، ما تنهایان را احاطه کرده است.
به گزارش ایسنا، تئاتر «خانه» از یکم تا 20 تیرماه هر شب رأس ساعت 20:15 با نقش آفرینی مهدی تقی پور، شمیلا تابش، پوریا ریحانی، محمد قربانی و مرضیه مهرجویی و با حمایت تالار هنر، در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می رود.
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101508/روایتی-از-تکثیرِ-تنهایی
بستن   چاپ