پیام سپاهان
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان:
حوزه اختیارات شوراها هر روز کمتر می‌شود
شنبه 1 تير 1398 - 12:34:30
پیام سپاهان - رئیس شورای اسلامی استان اصفهان گفت: شوراها به عنوان بزرگترین نهاد برآمده از مردم می‌توانند کمک موثری به نظام سلامت کشور داشته باشند.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، عبدالله کیانی صبح امروز(شنبه) در اجلاس شورای اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: مسائل حوزه بهداشت و درمان بسیار پیچیده است چرا که سلامت یکی از مهمترین حقوق شهروندی است، بدون شک مهمترین چالش بر سر راه نظام سلامت افزایش هزینه‌ها است و گسترش فناوری های جدید و گران قیمت افزایش انتظارات را به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: چالش ها باعث شده‌اند نظام سلامت با مشکلات زیادی روبرو شود، نظام خدمات درمانی در حال حاضر با چالش تعدد خدمات روبرو است و نباید سهم هزینه ها به قدری باشد که بیماران زیر خط فقر قرار گیرند، عدالت مالی در پرداخت مالی باید مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد و سازمان های بیمه گر باید به ایفای نقش اصلی خود بپردازند، روشن است که همه بخش ها به نحوی تحت تاثیر مشکلات اقتصادی قرار دارند و اجرای سیاست های مبتنی بر بازار باعث افزایش هزینه های دارویی کشور شده است.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از هزینه های دارویی کشور مبتنی بر نیاز نیست و می‌تواند به صورت کارآمد تری هزینه شود، با این وجود به دلیل عدم توانایی سازمان های بیمه گر برای پوشش داروهای موجود، سهم بیماران به طور قابل ملاحظه ای افزایش داشته است و هنوز دستاوردهای قابل انتظار برآورده نشده است، همچنین پرداخت نکردن بهای کافی به همه عوامل موثر در پیشبرد اهداف دستیابی به آنان را زیر سوال برده است و کیفیت خدمات درمانی جای سوال دارد، هرچند قدم های موثری در این زمینه برداشته شده، اما می‌توان با اجرای استانداردها به سطح بالاتری دست پیدا کرد.
کیانی با اشاره به مدیریت بیمارستان ها گفت: در زمینه مدیریت، بیمارستان ها باید تحولاتی داشته باشند چراکه بعضا اختیارات کافی را ندارند و به تحولی جدی نیاز دارند، ساختار جوان جمعیت کشور در حال حاضر بیانگر این واقعیت است که ایرانیان نسبت به جوامع پیرتر به خدمات درمانی کمتری نیاز دارند و این موضوع فرصتی را برای مدیران فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه ساماندهی امور سالمندان از پشتیبانی کافی بر خوردار نیست، تصریح کرد: سلامت سالمندان امری اجتناب ناپذیر است پس این بخش نیازمند حمایت جدی تری است و شوراها به عنوان بزرگترین نهاد برآمده از مردم می توانند کمک موثری به نظام سلامت کشور داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی استان اصفهان با اشاره به طرح جامع شهری و روستایی تاکید کرد: انتقادی در خصوص رد طرح جامع شهری و روستایی بر نمایندگان مجلس است که متاسفانه با تلاش شوراها این طرح رد شد و باید گفت قدرت شوراها قدرت مردم است و دولت نباید هراسی در این خصوص داشته باشد، متاسفانه حوزه اختیارات شوراها هر روز کمتر می شود و رد این طرح جفا به شوراها بود.
کیانی خاطرنشان کرد: دولت باید وظایف حوزه اجراها را از دوش خود بردارد و به شوراها واگذار کند، نباید اجازه داد شوراها در مسائل سیاسی دخالت کنند که امیدوارم شوراها در این زمینه حساسیت لازم را داشته باشند.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101510/حوزه-اختیارات-شوراها-هر-روز-کمتر-می‌شود
بستن   چاپ