پیام سپاهان
هوای اصفهان غبار آلود می شود
شنبه 1 تير 1398 - 12:58:05
پیام سپاهان - اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان اعلام کرد: با توجه به افزایش سرعت وزش باد، شرایط برای فعال شدن کانون های گرد و خاک از اواخر وقت امروز شنبه در استان مهیاست.

اداره کل هواشناسی روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای افزود: کاهش دید و کیفیت هوا را در مناطق شمالی، شرق و مرکز استان اصفهان پیش بینی می‌شود.
در این اطلاعیه آمده است شدت این پدیده روز یکشنبه با کاهش دید در بیشتر مناطق استان همراه خواهد بود.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر تشکیل کانون‌های گردو خاک در بخش‌های شمال شرقی استان اصفهان است.
فاطمه زهرا سیدان گفت: شرایط برای وزش باد به نسبت شدید و گردو خاک محلی در 24 ساعت آینده در مناطق شرق و شمال استان وجود دارد و با توجه به جهت وزش باد؛ کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق، مرکز برخی از مناطق جنوبی و غربی استان مهیاست.
وی اظهار داشت: دمای هوا در 24 ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا سه درجه افزایش خواهد داشت.
وی برای هوای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید و گرد و خاک و برای روز دوشنبه، آسمانی صاف تا کمی ابری و غبار محلی، گاهی وزش باد پیش بینی کرد.
هوای اصفهان سه روز در هفته گذشته به سبب افزایش گرد و غبار در وضعیت ناسالم قرار داشت.
مناطق جنوبی استان سمنان و اردستان به عنوان کانون های ریزگرد و گرد و غباری معرفی شده است که در پی وزش باد در روزهای اخیر هوای اغلب نقاط اصفهان را آلوده کرده است.
7150/‏6022/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101512/هوای-اصفهان-غبار-آلود-می-شود
بستن   چاپ