پیام سپاهان
انعقاد تفاهم همکاری دانشگاه فرهنگیان و اداره کل کتابخانه‌های استان
یکشنبه 2 تیر 1398 - 9:31:35 AM
ایسنا
پیام سپاهان - به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری های آموزشی و بهره مندی از منابع کتابخانه ها، ترویج مطالعه، کتاب خوانی، تقویت کتابخانه ها و تربیت معلمان آینده و توانمندسازی آنها در امر مطالعه و کتابخوانی و امور پژوهشی، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان و دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به امضا رسید.
  سرپرست مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان اظهار کرد: همکاری دانشگاه فرهنگیان با اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان دو دستگاه فرهنگی تاثیرگذار بر فرهنگ جامعه دارای اهمیت بالایی است.
شهرام عروف زاد از اعلام آمادگی تمام مجموعه دانشگاه برای همکاری هرچه بیشتر خبر داد و افزود: کتاب و ترویج کتابخوانی و مطالعه یک اصل فرهنگی مهم در جامعه است و موجب تقویت جامعه و کاهش آسیب و فساد خواهد شد؛ معلم و دانشجو معلم در بالا بردن ساعات مطالعه و ترویج مطالعه و انس با کتاب سهم قابل توجهی دارند.
وی افزود: دانشگاه فرهنگیان یک مرجع معلم پرور است و با استفاده از ظرفیت های کتابخانه های عمومی باید این معلم مجهز به علم روز و ترویج دهنده امر مطالعه و کتاب خوانی باشد که این مورد به واسطه برنامه ها و فعالیت های مشترک در حوزه دانشجو معلمان و اساتید دانشگاه اجرایی خواهد شد.
نمی توان کتاب را از هویت یک ملت جدا کرد
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان نیز با بیان اینکه کتاب را نمی توان از هویت یک ملت جدا کرد، گفت: وای به حال کشور و مردمی که به دلیل فقدان فرهنگ دچار بی هویتی شوند و به اعتقاد بنده یکی از مهم ترین دلایل ایجاد بی هویتی عدم آگاهی است.
امیر هلاکویی ادامه داد: حلقه مفقوده تمام آسیب های اجتماعی کمبود فرهنگ صحیح مطالعه و عدم آگاهی بین عموم مردم است و مهم ترین بخشی که در تعریف وظیفه کتابخانه های عمومی بیان شده، آگاهی بخشی است که قطعا از طریق کتاب و مطالعه این آگاهی بخشی اتفاق خواهد افتاد.
وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم نامه باعث خدمت هرچه بیشتر به افزایش سطح مطالعه و فرهنگ و آگاهی آحاد مردم جامعه باشد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/101576/انعقاد-تفاهم-همکاری-دانشگاه-فرهنگیان-و-اداره-کل-کتابخانه‌های-استان
بستن   چاپ