پیام سپاهان
صلواتی:
شبکه پارکینگ‌ها یکپارچه می شود
يکشنبه 2 تير 1398 - 11:58:54
پیام سپاهان - در پارکینگ‌های سطح شهر، شاهد تفاوت‌های نرخ چشمگیر پارکینگ‌های خصوصی با پارکینگ‌های شهرداری هستیم، اما به گفته معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، شکایات مربوط به پارکینگ‌های خصوصی توسط مدیریت شهری قابل پیگیری نیست.
به گزارش ایسنا-منطقه اصفهان، یکی از معضلات کنونی شهری، که به شمشیری دو لبه برای شهروندان و مدیریت شهری تبدیل شده است، بحث جای پارک خودروهای شهروندان است.
با توجه به جمعیت روزافزون خودروهای در حال تردد، توقف هر خودرو در خیابان‌های شلوغ شهر و بروز مشکلات ترافیکی، لزوم ایجاد پارکینگ به عنوان نیازی اساسی در سطح شهر را، بر متولیان شهری آشکار ساخته است.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در این خصوص گفت: در حال حاضر از حدود 140 پارکینگ موجود در سطح شهر، حدود 42 پارکینگ متعلق به شهرداری اصفهان است و مابقی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
وی با بیان این‌که هزینه پارکینگ‌های تحت نظارت شهرداری اصفهان، با "اصفهان‌کارت" قابل پرداخت است، افزود: در حال حاضر اداره تعزیرات، اتحادیه‌ها و اصناف بر پارکینگ‌های خصوصی نظارت دارند.
صلواتی گفت: شکایات مربوط به پارکینگ‌های خصوصی توسط مدیریت شهری قابل پیگیری نیست و نرخ این پارکینگ‌ها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین می‌شود و متعاقبا نظارت بر عملکرد و مباحث مالی آن‌ها نیز بر عهده تعزیرات است.
معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به تعداد بالای شکایات از پارکینگ‌های خصوصی در سطح شهر افزود: تخلفاتی که در پارکینگ‌های خصوصی انجام می‌شود، نشان دهنده این است که هنوز نتوانسته‌ایم بخش خصوصی فعال و قوی در این زمینه ایجاد کنیم.
وی در آخر گفت: شهرداری اصفهان در نظر دارد تا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت شبکه پارکینگ‌ها یکپارچه شود تا تخلفات مالی، به ویژه در بحث پرداخت پارکینگ‌های خصوصی به حداقل برسد.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101589/شبکه-پارکینگ‌ها-یکپارچه-می-شود
بستن   چاپ