پیام سپاهان
هوای اصفهان همچنان برای گروه های حساس ناسالم است
دوشنبه 3 تیر 1398 - 8:33:11 AM
ایرنا

پیام سپاهان- بابک صادقیان در گفت و گویی اظهار داشت: بر اساس اطلاعات مرکز پایش کیفی هوای این اداره کل، میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان در 24 ساعت گذشته منتهی به 6 صبح امروز دوشنبه سوم تیرماه جاری عدد 124 در وضیعت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

وی افزود: در این راستا وضعیت ایستگاه میدان احمد آباد با وضعیت 165 ناسالم برای عموم است و سایر ایستگاه‌ها ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

با توجه به وضعیت ناسالم کیفیت هوا در چنین شرایطی لازم است شهروندان به توصیه‌های مرکز بهداشت استان در این زمینه توجه کنند.

پایگاه اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی اصفهان رو جمعه گذشته اعلام کرد: به سبب افزایش سرعت وزش باد، شرایط فعال شدن کانون‌های گرد و خاک، از اواخر روز گذشته شنبه برای استان مهیا می‌باشد و روزهای یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

شاخص کیفی هوا (A Q I ) یا شاخص آلودگی هوا (P S I ) معیاریست که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد- ترکیبات نیتروژن دار- ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرو متر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/101681/هوای-اصفهان-همچنان-برای-گروه-های-حساس-ناسالم-است
بستن   چاپ