پیام سپاهان
توانمندسازی نوجوانان به آموزش مهارت های زندگی نیاز دارد
دوشنبه 3 تير 1398 - 09:32:57
پیام سپاهان - اصفهان- فرماندار تیران و کرون گفت: توانمندسازی نوجوانان در برابر آسیب های اجتماعی به آموزش مهارت های زندگی نیاز دارد.

مجید حججی روز دوشنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه آموزش و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به مناسبت روز جهانی مواد مخدر افزود: با توجه به حجم بالا و سرعت زیاد توزیع مواد مخدر در کشور تنها راه مقابله کارساز نیست.
وی بیان کرد: توانمندسازی افراد جامعه برای کاهش تقاضا یکی از مهمترین ضرورت‌های اجتماعی است که در پیشگیری از اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی کارساز است.
فرماندار تیران و کرون آموزش مهارت‌های زندگی و توانایی حل مساله برای نوجوانان را راهبردی جدی در جهت پیشگیری از اعتیاد بیان و اضافه کرد: زمان‌هایی از اوقات فراغت و فصل مدارس باید به آموزش چنین مهارت‌هایی اختصاص یابد.
وی ادامه داد: اگر مشارکت اجتماعی و تلاش همگانی برای آموزش مهارت‌های مهم بکار گرفته شود با افزایش توزیع مواد مخدر و تسهیل شرایط برای ورد نسل جوان و نوجوانان به آسیب‌ها، آنها مصون خواهند ماند.
وی در خصوص برپایی این چنین نمایشگاه‌هایی گفت: وجود چنین بسترهای آموزشی سطح دانش عمومی جامعه را افزایش و فرصت‌های پیشگیری توسعه پدیدهای شوم اجتماعی را از بین می‌برد.
وی توجه به نشاط و شادابی در جامعه را از مؤلفه‌های مهم در پیشگیری از اعتیاد بیان کرد.
نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر به مناسب روز جهانی و هفته مبارزه با این پدیده شوم اجتماعی در محل مجتمع دیجیتال پارک آزادگان تیران برپاشده که برنامه‌های آموزشی در این مجموعه نمایشگاهی روزانه ارائه می‌شود.
سازمان ملل متحد در سال 1987 (32 سال پیش)، روز 26 ژوئن برابر با پنج تیر را روز جهانی مبارزه با قاچاق و سو مصرف مواد مخدر اعلام کرد.
بر اساس آخرین اعلام نتایج سرشماری کشور 23.4 درصد جمعیت افزون بر 80 میلیون نفری ایران را کودک و نوجوان (زیر 15 سال) 31.5 درصد جوانان (15 تا 29 سال) تشکیل می‌دهند.
7131/‏6026/‏

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101683/توانمندسازی-نوجوانان-به-آموزش-مهارت-های-زندگی-نیاز-دارد
بستن   چاپ