پیام سپاهان
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:
بیکاری فارغ التحصیلان کاشانی 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است
دوشنبه 3 تير 1398 - 10:54:29
پیام سپاهان - کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ضمن اشاره به مشکلات حوزه کسب و کار گفت: بیکاری فارغ التحصیلان کاشانی از میانگین کشور 10 درصد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر ، سیدجواد ساداتی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه این منطقه به ظاهر از نظر اشتغال با مشکل رو به رو نیست، اظهار داشت: با بررسی های بیشتر متوجه می شویم که مشکل زیادی در فارغ التحصیلان داریم به نحوی که بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در کاشان و آران و بیدگل 10 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
وی افزود: به این نکته باید اشاره کنم که با بهره برداری هر چه بیشتر از واحدهای صنعتی در منطقه مشکل اشتغال به طور کل بر طرف نمی شود.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس با بیان اینکه واحدهای صنعتی همچون فرش دارای فناوری پایینی هستند، افزود: واحدهای صنعتی با فناوری پایین نیازمند کارگر است تا چرخ تولید بچرخد در حالی که در این منطقه نیروی کارگر کم است و با بهره برداری هر چه بیشتر مهاجرت پذیری را در منطقه کاشان افزایش می دهیم.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس ضمن تاکید ورود به کسب و کارهای جدید ابراز داشت: همانطور که نگاه ویژه ای به حوزه نانو کاشان داشته ایم و موجب کسب موفقیت های مختلف در این حوزه شده است امید است زمینه ارتقای حوزه کسب و کارهای جدید نیز در کاشان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایجاد شود.
وی ضمن اشاره به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی به منطقه کاشان و آران و بیدگل گفت: نگاه ایشان به این مناطق فراتر از شهرستان بوده است و امیدواریم نگاه مسئولان به این منطقه نیز همانند رهبر معظم انقلاب باشد که در صورت تحقق این مهم شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش این منطقه هستیم.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101705/بیکاری-فارغ-التحصیلان-کاشانی-10-درصد-بالاتر-از-میانگین-کشوری-است
بستن   چاپ