پیام سپاهان
موج سفید پاک، عاری از اعتیاد
دوشنبه 3 تير 1398 - 12:38:04
پیام سپاهان - در میان خشکسالی، بروی موج متوقف زاینده رود، به موازات پل شهرستان؛ کنگره 60 و مسافران سفید پوش در کشتی پاک شده از اعتیاد، برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، مسافران سفیدپوش در مرکز و همسفرانی صبور و مهربان از جنس مادر و همسر در حاشیه، تصویری امیدبخش را رقم زده‌اند؛ تصویر امیدبخش از کنگره 60، شامگاه گذشته (یکشنبه) در روز نخست هفته مبارزه با مواد مخدر، در پردیس هنر اصفهان، ثبت شد بر جریده عالم.
در این کشتی با بدنه ای از جنس پاکی، مملو از زندگی و امید، مردان دولت در اصفهان همچون معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار اصفهان، اعضای شورای شهر و معاونان و مدیران شهردار هم همراه شدند.
مجید سلامی - جانشین بنیانگذار کنگره انسانی 60 گفت: 22 استان در این کنگره فعال هستند که در صدر این استان‌ها اصفهان و خراسان درخشانند.
وی یکی از دلایل مهم جوابدهی روش این کنگره را رشد همزمان سه بعد انسانی جسم، روان و جهانبینی دانست و افزود: شعار "یاری‌گر هم باشیم" باعث رشد سریع این کنگره بوده است. قومیت، دین، مذهب و آیین هیچ کس برای ما مهم نبوده و همواره عدالت همگام با سلامت را مورد فعالیت این کنگره مردم‌نهاد قرار داده‌ایم.
سلامی گفت: این کنگره به دولت و دستگاه‌های دولتی کمک می‌کند، البته دولت نیز یاری رسان کمیته است و اولویت هر دوی ما مبارزه با مواد مخدر است. در زمان جنگ، اگر نیروهای مردمی در قالب بسیج نبودند، نمی‌توانستیم موفق شویم و الان هم در بحث جنگ اعتیاد، این پر خطرترین معضل اجتماعی، ان.جی.او ها و سازمان‌های مردم‌نهاد هستند که بی چشم داشت در حال فعالیت و کمک به دولت هستند و لازم است بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
به گزارش ایسنا؛ جمعیت احیای انسانی (کنگره 60)، از سازمان‌های مردم نهاد و فعال در حوزه اعتیاد و مواد مخدر است که در سال 1378 بر اساس اصل پذیرفته شده کمک یک فرد رها شده از دام اعتیاد، به فرد در حال مصرف مواد مخدر یا معتاد و با رویکرد «بیایید این آتش ویرانگر را مهار کنیم»، توسط مهندس حسین دژاکام، پایه گذاری و تأسیس شده است. این سازمان مردمی از بالاترین مرجع سازمان‌های مردم نهاد، یعنی وزارت کشور، در زمینهٔ کاهش آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد در سطح ملی، دارای پروانه تأسیس و فعالیت است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101716/موج-سفید-پاک،-عاری-از-اعتیاد
بستن   چاپ