پیام سپاهان
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس:
اقتصاد ابریشم در کاشان به شکل زیرزمینی است
دوشنبه 3 تير 1398 - 21:13:03
پیام سپاهان - کاشان - نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس گفت: اقتصاد ابریشم در کاشان به شکل زیرزمینی است و درآمد حاصل از ابریشم به جیب جوانان ما در این شهرستان نمی رود.

به گزارش خبرنگار مهر ، سیدجواد ساداتی نژاد بعد از ظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان ضمن اشاره به حضور 70 درصد از کابینه دولت در کاشان اظهار داشت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در منطقه کاشان و آران و بیدگل حضور پیدا کرد و به صورت مستقیم در روند فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی و دانشگاهی قرار گرفت، ستاری در راستای حمایت هر چه بیشتراز مراکز دانش بنیان در منطقه کاشان 10 میلیارد تومان اعتبار به این مراکز تخصیص دادند.
وی کاشان را اولین خاستگاه تمدن یکجانشینی دنیا دانست و افزود: مردمان این منطقه در طول تاریخ دین خود را به انقلاب و بشریت ادا کردند و امروز در این منطقه 20 مؤسسه و دانشگاه، 40 هزار دانشجو و یک هزار طلبه مشغول به فعالیت هستند.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس این منطقه را مهد تولید اسانس گل محمدی دانست و ابراز داشت: منطقه کاشان علاوه بر پتانسیل ویژه در حوزه گل محمدی، ششمین و یا هفتمین کانون صنعت فرش در کشور است که نشان دهنده ظرفیت بالای منطقه کاشان در حوزه مختلف علمی است.
انتقاد از عدم صدور مجوز پارک علم و فناوری توسط وزارت علوم به کاشان
وی با بیان اینکه بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در کاشان از میانگین کشور 10 درصد بالاتر است، گفت: حوزه فرش در کاشان جز صنایع با دانش پایین است اما می‌توان با ایجاد شغل با دانش بالا دانش آموختگان خود را در منطقه نگه داریم و از مهاجرت آنان جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه وزارت علوم با وجود پتانسیل‌های بالای علمی به کاشان مجوز ایجاد پارک علم و فناوری نمی‌دهد، افزود: سطح علمی کاشان از بسیاری از مراکز استان‌های کشور بالاتر است اما متأسفانه وزارت علوم به کاشان مجوز ایجاد پارک علم و فناوری را نمی‌دهد که این موضوع جای تعجب فراوان دارد.
اقتصاد ابریشم کاشان زیرزمینی است
وی با بیان اینکه اقتصاد ابریشم کاشان زیرزمینی است، گفت: متأسفانه درآمد حاصل از ابریشم به جیب جوانان ما در کاشان نمی‌رود و بر همین اساس باید مسئولان به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند و حوزه دیگر کربنات کلسیم است که به دلیل وجود منابع بالا در منطقه می‌توان با سرمایه گذاری درست اشتغال هزاران نفری ایجاد کرد.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101795/اقتصاد-ابریشم-در-کاشان-به-شکل-زیرزمینی-است
بستن   چاپ