پیام سپاهان
دانشجویان دانشگاه اصفهان خواستار خروج پژوهشگاه شاخص پژوه از این دانشگاه شدند
دوشنبه 3 تير 1398 - 21:48:57
پیام سپاهان - اصفهان - شماری از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان روز دوشنبه در اعتراض به حضور پژوهشگاه شاخص پژوه در این دانشگاه، اقدام به راهپیمایی کردند.

به گزارش ایرنا، این دانشجویان و اعضای هیأت علمی نسبت به آنچه که "حضور پژوهشگاه شاخص پژوه در زمین دانشگاه اصفهان و فروش مدرک دکترا و کاسبی با اعتبار این دانشگاه" خواندند، اعتراض کردند.
راهپیمایان، پلاکاردهایی حاوی مضامینی مانند "نه به مدرک فروشی" در دست داشتند.
یک منبع آگاه در این باره به ایرنا گفت: مجوز فعالیت پژوهشگاه شاخص پژوه توسط وزارت علوم در سال 95 باطل شد و نباید فعالیت داشته باشد اما نیروهای آن همچنان در ساختمانی که از سال 92 در آن مستقرند، حضور دارند و آن را تخلیه نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه صورت جلسه‌ای بمنظور توافق برای تخلیه ساختمان توسط مسؤولان شاخص پژوه امضا شده است، افزود: با این وجود، هنوز ساختمان مذکور واقع در دانشگاه اصفهان تخلیه نشده است.
وی با تاکید بر اینکه حضور کارکنان شاخص پژوه در ساختمان مذکور باعث حساسیت و اعتراض استادان و دانشجویان این دانشگاه شده است، ادامه داد: امروز نیز جمعی از دانشجویان با حضور در فضای دانشگاه، تخلیه ساختمان و تعطیلی کامل آن را خواستار شدند.
این منبع آگاه با اشاره به اینکه دانشجویان و اعضای هیأت علمی به رفتار دوگانه نسبت به این موضوع اعتراض دارند، تصریح کرد: از طرفی طبق حکم وزارت علوم، این مؤسسه منحل شده است اما از طرف دیگر عوامل آن همچنان در این محل فعالیت دارند.
به گزارش ایرنا، معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نهم اسفند سال 95 انحلال پژوهشگاه مهندسی بحران‌های طبیعی شاخص پژوه را که یک مؤسسه خصوصی بوده و از سال 92 در دانشگاه اصفهان مستقر شده است، اعلام کرد.
شورای گسترش وزارت علوم نیز خرداد سال 94 رأی خود را در باره پژوهشگاه صادر کرد و در این حکم، توقف پذیرش دانشجو در این پژوهشگاه را خواستار شد.
در این حکم تاکید شده است که با توجه به مشکلات فی مابین در باره محل استقرار پژوهشگاه، ضروری است نسبت به انتقال پژوهشگاه به خارج از دانشگاه اصفهان در چارچوب مقررات و در اسرع وقت اقدام شود.
پژوهشگاه شاخص پژوه، یک مؤسسه خصوصی بود که از اردیبهشت سال 92 در دانشگاه دولتی اصفهان مستقر شد.
دانشگاه اصفهان با حدود 13 هزار دانشجو و 660 عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.
3011/‏6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101797/دانشجویان-دانشگاه-اصفهان-خواستار-خروج-پژوهشگاه-شاخص-پژوه-از-این-دانشگاه-شدند
بستن   چاپ