پیام سپاهان
بیش از 18 هزار پرونده قضایی در گلپایگان رسیدگی شد
دوشنبه 3 تير 1398 - 23:09:12
پیام سپاهان - اصفهان- رییس دادگستری گلپایگان از رسیدگی به 18 هزار و 340 پرونده قضایی در یکسال گذشته در این شهرستان خبر داد.


نجفعلی علیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بمناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به اینکه در یکسال گذشته 18 هزار و 487 پرونده قضایی وارد دادسرای شهرستان گلپایگان شده است افزود: از این تعداد 18 هزار و 340 فقره پرونده، رسیدگی و مختومه شده است.
رییس دادگستری گلپایگان گفت: سال گذشته در مجموع 10 هزار و 839 پرونده وارد دادگاه گلپایگان شد که 10 هزار و 556 فقره آن مورد رسیدگی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بالغ بر یکهزار پرونده در دادگاه خانواده این شهرستان تشکیل شد که 453 فقره آن مربوط به طلاق بود، افزود: هم کفو نبودن زوجین، اعتیاد و بیکاری از جمله علل طلاق در این شهرستان محسوب می شود.
علیان گفت: روزانه بصورت میانگین بین 800 تا یکهزارو 500 نفر به دادگستری گلپایگان مراجعه می کنند.
وی تاکید کرد: حفظ حرمت و تکریم مردم و رسیدگی قانونی به پرونده ها در کوتاه ترین زمان ممکن، در دستور کار دادگستری این شهرستان قرار دارد.
دادستان گلپایگان نیز گفت: ما پیگیر اراضی ملی، ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه و زمین های کشاورزی و احداث چاه های غیرمجاز کشاورزی در شهرستان هستیم و در صورت تخلف، با این موارد برخورد قانونی صورت گرفته و خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین کیومرث امیرخانی همچنین با بیان اینکه اکنون حدود 350 نفر در زندان گلپایگان وجود دارند، اظهار داشت: در راستای حمایت و کمک به خانواده زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و با رعایت قانون، برای ایجاد اشتغال در زندان یا خارج از زندان مشاغلی برای زندانیان این شهرستان فراهم شده است.
از یکم تا هفتم تیر بمناسبت سالروز شهادت آیت الله شهید بهشتی و جمعی از یاران انقلاب اسلامی به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
شهرستان گلپایگان در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
پ/7138/‏6027

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101803/بیش-از-18--هزار-پرونده-قضایی-در-گلپایگان-رسیدگی-شد
بستن   چاپ