پیام سپاهان
آغاز زمان برداشت گندم در اصفهان
سه شنبه 4 تیر 1398 - 8:52:27 AM
ایسنا
پیام سپاهان - معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به خرید تضمینی 6 هزار تن گندم در استان، گفت: در حال حاضر زمان برداشت کشت گندم و صیفی جات در استان اصفهان آغاز شده است.
اصغر محسن‌زاده کرمانی با اشاره به کشت پاییزه کشاورزان اصفهان، اظهار کرد: طی سال آبی جاری تا امروز حدود 31 هزار هکتار کشت گندم، 2000 تا 3000 هکتار کشت سیب‌ زمینی، پیاز و همچنین مقدار اندکی جو با انجام شده است. 
وی با اشاره به خرید تضمینی 6 هزار تن گندم در استان، گفت: با توجه به اینکه زمان برداشت گندم در شهرستان‌های معتدل و مرکزی استان آغاز شده است، در حال حاضر حدود 54 مرکز خرید تضمینی گندم در سطح استان فعال و در شرق اصفهان آماده خرید هستند.
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در غرب استان نیز با توجه به فرا رسیدن زمان برداشت گندم این مراکز در آینده‌ای نزدیک آماده خرید خواهند بود، همچنین در مناطق شمالی نیز برداشت محصولات رو به اتمام است و امیدواریم حدود 200 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.
وی در مورد زمان کشت و برداشت صیفی‌جات، اظهار کرد: کشت صیفی از زمانی که آب زاینده رود در اختیار کشاورزان قرار گرفته، انجام شده است و کم کم به زمان برداشت آن نزدیک خواهیم شد، همچنین برداشت سیب‌زمینی، پیاز و گندم نیز آغاز شده و این محصولات در بازار عرضه می‌شوند. 
کرمانی افزود: در سطح محدودی برداشت گوجه فرنگی و بادمجان انجام شده که برای عرضه وارد بازار خواهد شد.
وی درخصوص اقدامات جهاد کشاورزی برای کشت گندم و صیفی جات، گفت: در حال حاضر از طرف این سازمان اقدامی برای کشت صیفی نشده است، اما برای کشت گندم به لحاظ تامین کودهای شیمیایی، امکانات و تسهیلات مورد نیاز کشاورزان، اقدام و پیگیری لازم را انجام داده است. 
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه در بخش صیفی نیز برنامه‌هایی داریم و امیدواریم بخشی از آن اجرا شود، تاکید کرد: درحال حاضر کود مورد نیاز صیفی جات به صورت آزاد خریداری و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، البته از لحاظ پرداخت تسهیلات جهاد کشاورزی کمک می کند.


http://www.sepahannews.ir/fa/News/101821/آغاز-زمان-برداشت-گندم-در-اصفهان
بستن   چاپ