پیام سپاهان
ظرفیت گردشگری منطقه ٩ شهرداری اصفهان ناشناخته است
سه شنبه 4 تير 1398 - 11:25:01
پیام سپاهان - اصفهان- مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان گفت: ظرفیت های گردشگری این منطقه از جهات گوناگون تاکنون موردتوجه قرار نگرفته است.

سید عباس روحانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: وجود ظرفیت هایی از قبیل آتشگاه، منارجنبان، باغ‌های مختلف و لوا خانه ها (محل نگهداری پرچم) می تواند به رونق صنعت گردشگری اصفهان کمک کند.
وی اظهار داشت: در منطقه ٩ که اکثر اراضی آن باغ است بافت فرسوده ظرفیتی برای شهر توسعه است چرا که قابلیت احیا دارد و اگر بر روی گردشگری طبیعت کار کنیم نقاط قوتی برای این منطقه خواهد داشت.
وی گفت: برای تبدیل منطقه ٩ شهرداری اصفهان به باغ شهر به منظور حفظ باغ ها پیشنهادهایی ارائه دادیم اما هنوز نتیجه‌ای در این راستا نداشتیم.
مدیر منطقه ٩ شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های فراوان در این منطقه گفت: ٢٠ عنوان چالش برای این منطقه احصا شده است که یکی از آنها دسترسی نداشتن خیابان‌های اصلی به محلات است که باعث شده حمل و نقل عمومی در این منطقه کارآمد نباشد.
وی با اشاره به وجود مشاغل مزاحم و خدماتی در منطقه ٩ بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده این مشکل رفع می‌شود.
روحانی اظهار داشت: طرح منارجنبان در شمار طرح‌های محرک توسعه است به دلیل آنکه این بنای کهن و مشهور به عنوان عنصر تاریخی بعد از چهلستون دومین مقام را به لحاظ جذب گردشگر داراست.
روحانی با بیان اینکه در شرایط کنونی باید به سمت سرمایه گذار و طرح‌های مشارکتی حرکت کنیم، اظهار داشت: طرح‌های ناقصی در منطقه داریم که نیازمند ١٦ هزار میلیارد ریال است و این در حالیست که بودجه منطقه تنها ٦٠٠ میلیارد ریال است به همین دلیل باید به سمت بخش خصوصی و طرح‌های مشارکتی حرکت کنیم تا با همکاری هم طرح‌ها را به اتمام برسانیم.
منطقه ٩ شهرداری در غرب اصفهان واقع شده است که دارای ٧٥ هزار و ٥٤٩ نفر جمعیت ٢ هزار و ٢٥ هکتار مساحت و ١٢ محله است.
کلان شهر اصفهان دارای 2 میلیون و 300 هزار نفر جمعیت است که دارای 15 منطقه شهری، هفت هزار و 500 هکتار اراضی مسکونی، 700 هزار خانه، حدود 360 هکتار اراضی آموزشی، 50 هکتار پارکینگ، یکهزار و 100 هکتار فضای عمومی و 300 هکتار باغ داخل محدوده شهری است.
6022/‏‬ 9913

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101834/ظرفیت-گردشگری-منطقه-٩-شهرداری-اصفهان-ناشناخته-است
بستن   چاپ