پیام سپاهان
/روزنمای فرهنگ و هنر نصف جهان/
چهارم تیر با فرهنگ و هنر
سه شنبه 4 تير 1398 - 14:57:17
پیام سپاهان - فهرست رویدادهای فرهنگی هنری امروز شهر را در ایسنا بخوانید.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، امروز نخستین روز اجرای تئاتر «چایی راند آخر» است. دوره دوخت چرم در خانه صنایع‌دستی اصفهان برگزار می‌شود. مجموعه شعر احسان عشق ترکی در شهر کتاب اصفهان نقد و بررسی می‌شود. شهر کتاب همچنین میزبان آموزش بازی «زار» هم هست. امید نمازیان نیز برای شرکت در کارگاه «ترکیب‌بندی در خوشنویسی همراه با بداهه نویسی» به آموزشگاه خوشنویسی تجدد می‌آید. 
نمایشگاه‌های برپاشده
«لبخند افغانستان» نام نمایشگاهی از عکس‌های حامد تابعین است که تا پنجم تیرماه هر روز از ساعت 17 تا 21 در گالری اکنون پذیرای علاقه‌مندان است.
نمایشگاهی از آثار نقاشی ندا ضیایی در گالری نقش قلم برپاشده و تا پنجم تیرماه هر روز از ساعت 17 تا 20 برای دیدن آن فرصت هست.
نمایشگاه‌هایی از نقاشی هنرمندان افغانستان، همچنین فرهنگ، مردم‌شناسی و صنایع‌دستی و آثار فولکلور آن‌ها در خانه صفوی برپاشده است. این نمایشگاه‌ها تا پنجم تیرماه تماشاگران را به خانه صفوی فرامی‌خواند.
گالری ارژنگ تا پنجم تیرماه میزبان نمایشگاهی از آثار نقاشی فرزاد سیفی است. این نمایشگاه را هر روز از ساعت 18 تا 21 می‌توان دید.
نمایشگاه نگارگری آسیه شمس، فاطمه وکیلی و راحله سادات رضوی به‌تازگی در گالری نقش خانه هنرهای سنتی گشایش‌یافته. این نمایشگاه تا پنجم تیرماه هر روز از ساعت 10 تا 20 علاقه‌مندان را به گالری نقش خانه هنرهای سنتی فرامی‌خواند.
نمایشگاه «تجربه نگاه» با آثاری از محمد استکی در گالری نقش خانه سوره گشایش‌یافته. این نمایشگاه تا ششم تیرماه هر روز از ساعت 10:30 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان است.
نمایشگاه عکس «گزارش خواب کشی» با آثاری از فاطمه کارکوب تا هفتم تیرماه در نگارخانه دیبا برپاست. این نمایشگاه را از ساعت 17 تا 21 می‌توان دید.
نمایشگاه خوشنویسی «زلف چلیپا» با آثار احمد احمدی، در نگارخانه کوثر گشایش‌یافته. این نمایشگاه تا 13 تیرماه برپاست.
نمایشگاه تخصصی سفال و سرامیک با آثار بیش از چهل هنرمند جریان نوین سرامیک کشور در موزه هنرهای تزیینی اصفهان گشایش‌یافته. درهای این نمایشگاه تا 15 تیرماه هر روز از ساعت 8:30 تا 15:30 به روی علاقه‌مندان باز است. 
گالری شماره یک موزه هنرهای معاصر اصفهان نیز تا 18 مردادماه میزبان نمایشگاه «اتاق تاریک» است. این نمایشگاه هر روز از ساعت 17 تا 20 پذیرای علاقه‌مندان به عکاسی است.
برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری
دوره دوخت چرم امروز رأس ساعت 17:30 در خانه صنایع‌دستی اصفهان برگزار می‌شود. 
شهر کتاب اصفهان امروز رأس ساعت 17 میزبان نشستی است که در آن مجموعه اشعار احسان عشق ترکی نقد و بررسی می‌شود. بازی نیز «زار» رأس ساعت 16 در همین مکان آموزش داده می‌شود. 
کارگاه «ترکیب‌بندی در خوشنویسی همراه با بداهه نویسی» با حضور امید نمازیان رأس ساعت 17 در آموزشگاه خوشنویسی تجدد برگزار می‌شود.
نمایش‌های روی صحنه
تئاتر «چایی راند آخر» به کارگردانی مسعود نریمانی از امروز تا 19 تیرماه هر روز رأس ساعت 18 در مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.
برای دیدن تئاتر «شاید نجات یابیم» به کارگردانی میثم کیان در تماشاخانه اصفهان فقط تا هفتم تیرماه فرصت هست. این تئاتر هر شب رأس ساعت 20:30 اجرا می‌شود.
تئاتر کمدی «تجارت خر تو خر» به نویسندگی و کارگردانی ناصر کبیرزاده در تماشاخانه نگاه شهرضا اجرا می‌شود. این تئاتر را تا 10 تیرماه هر شب رأس ساعت 21 می‌توان دید.
فرهنگسرای کوثر این روزها میزبان تئاتر «جادوی مداد رنگی» به کارگردانی بهناز وفاجویی هم هست. این تئاتر را تا 11 تیرماه هر روز رأس ساعت 18 می‌توان دید.
تئاتر «خانه» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی عماد قلی پور تا 20 تیرماه هر شب رأس ساعت 20:30 در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان روی صحنه می‌رود.
تئاتر کمدی «پنجه طلا» به کارگردانی عباس جلیل زاده اجرای خود را در فرهنگسرای کوثر آغاز کرده است. این تئاتر تا 31 تیرماه هر شب رأس ساعت 20:15 اجرا می‌شود.
فیلم‌های روی پرده
فیلم‌های مستند افغانستان تا پنجم تیرماه هر روز از ساعت 18 در گالری اکنون به نمایش درمی‌آید.
پردیس سینمایی ساحل فیلم‌های «زهرمار»، «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2»، «پیشونی سفید 3» و «متری شیش و نیم» را روی پرده دارد.
در پردیس سینمایی سیتی سنتر مستند «اسرار دریاچه» و فیلم‌های «زهرمار»، «دختر شیطان»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «سامورایی در برلین»، «تگزاس 2»، «ما همه با هم هستیم» و «متری شیش و نیم» را می‌توان دید.
پردیس سینمایی چهارباغ فیلم‌های «زهرمار»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با همه هستیم» و «تگزاس 2» را اکران می‌کند.
در سینما بهمن، فیلم‌های «زهرمار»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم»، «سرخپوست» اکران می‌شود.
در سینما فلسطین فیلم‌های «زهرمار»، «شبی که ماه کامل شد» و «ما همه با هم هستیم»، در سینما سپاهان فیلم‌های «تگزاس 2»، «سرخپوست»، «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با همه هستیم»، در سینما قدس فیلم‌های «دختر شیطان»، «ما همه با هم هستیم» و «تگزاس 2» و در سینما فرهنگیان فیلم‌های «زهرمار»، «سامورایی در برلین» و «تگزاس 2»، «نبات» و «پیشونی سفید 3» را می‌توان دید.
کد خبرنگار: 13038
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101861/چهارم-تیر-با-فرهنگ-و-هنر
بستن   چاپ