پیام سپاهان
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل:
حدود 11 درصد مردم آران و بیدگل فشار خون بالا دارند
سه شنبه 4 تير 1398 - 15:25:19
پیام سپاهان - آران و بیدگل- سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل گفت: با بررسی های انجام گرفته مشخص شد حدود 11 درصد جمعیت بالای 30 سال آران و بیدگل فشار خون بالا دارند.

به گزارش خبرنگار مهر ، اعظم باقری پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمان آغاز اجرای طرح ملی فشار خون در آران و بیدگل حدود 42 درصد که شامل 23 هزار نفر می شود در طرح شرکت کردند که 513 نفر دارای فشار خون بالا بوده اند.
وی افزود: این جمعیت با فشار بالا به همراه افرادی که قبلاً" دچار فشار خون بالا بوده اند حدود پنج هزار و 600 نفر می باشد که نیازمند مراقبت هیا ویژه غذایی و دارویی هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با اشاره به فعالیت مناسب رسانه ها و نیروهای مردمی و بسیجی در اجرای طرح ملی فشار خون در آران و بیدگل تصریح کرد: از جمعیت 56 هزار نفری بالای 30 سال بیش از 23 هزار نفر یعنی 42 درصد در طرح شرکت کرده اند و پیش بینی می رسد که این امار به بالای 50 درصد برسد.
معصومی با اشاره به وجود 20 پایگاه ثابت و 9 ایستگاه برای ارجای طرح فشار خون در آران و بیدگل ابراز داشت: به تازگی اتوبوس فشار خون نیز برای مناطق مختلف شهرستان شروع به کار کرده است.
وی عادات غذایی نامناسب و مصرف بالای نمک در آران و بیدگل را عامل مهمی در فشار خون بالا ذکر کرد و گفت: آمار دریافت فشار خون در روستاهای شهرستان به حدود 100 درصد رسیده است.
گفتنی است آران و بیدگل با 103 هزار نفر جمعیت در 210 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101869/حدود-11-درصد-مردم-آران-و-بیدگل-فشار-خون-بالا-دارند
بستن   چاپ