پیام سپاهان
ادامه طرح زیرگذر کاشان مورد تایید قرار گرفت
سه شنبه 4 تير 1398 - 16:30:04
پیام سپاهان - کاشان- ادامه اجرای طرح زیرگذر کاشان در پنجمین نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اصفهان به تصویب اعضا رسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان روز سه شنبه در این نشست به میزبانی فرمانداری ویژه کاشان گفت: این زیرگذر به عنوان بزرگترین و مهمترین طرح ترافیکی شهر پیش تر مسیر قانونی از جمله مصوبه شورای ترافیک شهرستان را دریافت کرده بود.
حجت الله غلامی افزود: در نشست پیشین هم قرار شد تا اعضای شورای ترافیک پرسش‌های خود را در مورد طرح زیرگذر کاشان به صورت مکتوب ارائه کنند که امروز مجریان طرح به آنها پاسخ گفتند.
وی یادآور شد: برای تهیه طرح‌های ترافیکی شهرها به سندهای فرادستی مانند طرح‌های جامع و تفصیلی مراجعه می‌شود و در 2 طرح ابلاغی به کاشان نیز زیرگذر به عنوان یک محور شریانی درجه یک تعریف شده که باید به صورت بزرگراه و دسترسی غیرهمسطح اجرا شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت تصویب و اجرای طرح زیرگذر کاشان اظهار داشت: امروز وجود میدان (فلکه) در حوزه ترافیک منسوخ شده، زیرا فضای بسیاری را اشتغال می‌کند.
سرهنگ رضا رضایی همچنین ساخت کنارگذر را در جلوگیری از تصادف ها و کاهش ترافیک بسیار موثر دانست و تاکید کرد: رفت و آمد خودروهای سنگین در داخل شهر موجب افزایش سانحه‌های رانندگی می‌شود؛ به گونه‌ای که در سال گذشته 6 نفر در بلوار قطب راوندی کاشان جان خود را از دست دادند که پنج نفر آنها عابر پیاده و یک نفر راکب موتورسیکلت بود.
وی، راه اندازی پایانه‌های مسافر بری را در کاهش ترافیک شهری بسیار تاثیرگذار برشمرد و اضافه کرد: هنگامی که اتوبوسی در خیابان مسافر سوار یا پیاده می‌کند، خیابان از نظر ترافیکی قفل می‌شود.
طرح یکهزار و 800 متری زیرگذر کاشان همزمان به سه طرح دیگر بهمن 1397 در آئینی نمادین با حضور وزیر راه و شهرسازی و همه مسؤولان شهری آغاز و 2 سال مدت زمان اجرا در نظر گرفته شده بود.
سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان برآورد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح از میدان شهید منتظری تا تقاطع شهید معمار را یکهزار میلیارد ریال برشمرد.
پیش تر علی رسول‌زاده، رئیس و چند نفر از اعضای شورای اسلامی شهر کاشان پس از گذشت افزون بر پنج ماه از زمان تصویب، آغاز و گودبرداری، قطع و جابه جایی دهها اصله درخت به ناگاه با ادعای غیرکارشناسی بودن طرح، به مخالفت جدی با آن برخاسته بودند.
بر اساس دستور استاندار اصفهان، بررسی بخشی از طرح‌ها به شورای ترافیک شهرستان‌ها تفویض شده که بر این اساس کاشان امروز برای دومین بار در سال جاری میزبان نشست شورای ترافیک استان اصفهان بود.
6136/‏8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101880/ادامه-طرح-زیرگذر-کاشان-مورد-تایید-قرار-گرفت
بستن   چاپ