پیام سپاهان
بهره‌مندی 152 هزار نفر جمعیت روستایی از منابع پایدار آب
سه شنبه 4 تير 1398 - 16:30:30
پیام سپاهان - معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: 152 هزار نفر از جمعیت روستایی از منابع پایدار آب بهره مند شدند.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مجید حبیبیان امروز (سه شنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی خدمات خود را در 960 روستای تحت پوشش با 2 هزار و 950 کیلومتر خط انتقال و پنج هزار و 600 کیلومتر شبکه توزیع انجام می دهد. 
وی با بیان اینکه جمعیت بهره مند از این خدمات حدود 600 هزار نفر هستند، تصریح کرد: از سال 94 با تخصیص اعتبارات از صندوق توسعه ملی سرعت تکمیل و بهره برداری از تاسیسات آبرسانی روستایی افزایش چشمگیری داشت. از سال 94 تاکنون 14 مجتمع آبرسانی را به بهره برداری رسانده ایم.
معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان افزود: 152 هزار نفر از جمعیت روستایی از منابع پایدار آب بهره مند شده اند. در سال گذشته حدود 63 میلیارد تومان تخصیص اعتبار داشتیم که بخش عمده ای از محل صندوق توسعه ملی بود. 270 کیلومتر شبکه توزیع روستاها را نیز اصلاح کردیم و 80 کیلومتر خطوط انتقال در مجتمع های آبرسانی و پنج هزار متر معکب حجم مخازنی تکمیل شدند. با انجام این عملیات تاثیرگذاری قابل توجهی در کاهش هدررفت شبکه آبرسانی به دست آمده است.
آبرسانی سیار به 179 روستا
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان نیز در این نشست گفت: پراکندگی روستاها باعث می شود در کوتاه مدت و میان مدت امکان احداث تاسیسات آبرسانی وجود نداشته باشد. تا زمان ایجاد زیرساخت ها آبرسانی سیار می شود.
کاظم جعفری افزود: 179 روستا سال گذشته آبرسانی سیار شدند. با بارش رحمت الهی و اجرای پروژه ها، این تعداد روستا به 125 روستا در سه ماهه اول امسال کاهش یافت.
وی خاطرنشان کرد: روستاهای غیرتحت پوشش زیر 20 خانوار نیز در استان وجود دارد که 110 روستا توسط 33 دستگاه سیار آبرسانی می شود.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101883/بهره‌مندی-152-هزار-نفر-جمعیت-روستایی-از-منابع-پایدار-آب
بستن   چاپ