پیام سپاهان
نوروزی: مصدومیت سهراب جدی نیست/ کیهانی 4 سال محروم شد
سه شنبه 4 تير 1398 - 17:38:25
پیام سپاهان - رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص مصدومیت سهراب مرادی می گوید: آسیب دیدگی سهراب مرادی جدی نیست و 2 تا 3 هفته دیگر بعد از درمان های فعلی با گرفتن MRI جدید تصمیم نهایی درباره درمان او گرفته می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، غلامرضا نوروزی امروز (سه شنبه) در حاشیه برگزاری مجموع سالیانه هیئت پزشکی ورزشی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت مصدومیت کتف سهراب مرادی اظهار کرد: سهراب مرادی در جریان تمرینات خود از ناحیه شانه دچار مصدومیت می‌شود و با توجه به اینکه آسیب‌دیدگی او جدی نبوده و نتایج MRI و معایناتی که توسط پزشک متخصص او انجام شده، تصمیم بر این شد که درمان او توسط فیزیوتراپ به مدت 2 تا 3 هفته پیگیری و سپس دوباره معاینه انجام شود.
وی همچنین درباره پرونده ورزشکاران المپیکی کشورمان گفت: قرار است به محض قطعی شدن اسامی به فدراسیون پزشکی ورزشی معرفی و کارهای مربوط به آنها انجام شود و فکر می‌کنم از اواخر تیر و اوایل مردادماه این کار آغاز شود.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در ارتباط با مسائل مالی فدراسیون و بحث شفاف سازی با توجه به هزینه ها و گردش مالی که در این فدراسیون انجام می شود، تاکید کرد: نرم‌افزار مالی فدراسیون یکپارچه است. از طرف دیگر، همکاران بازرس در بدنه هیئت‌ها به صورت منظم این کار را انجام می‌دهند. برای درآمدزایی نیز تعریف داریم و این درآمدها در راستای خدمات پزشکی ورزشی و صرف مبارزه با دوپینگ، معاینه ورزشکاران و درمان آسیب‌دیدگی‌ها می‌شود که هزینه کمی هم نیست.
وی تصریح کرد: پوشش پزشکی مسابقات ورزشی، هزینه‌های کارکنان و برگزاری دوره‌های آموزشی از خدمات مهم فدراسیون است. پوشش پزشکی مسابقات ورزشی در تمام کشور زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد که هزینه‌های آن را فدراسیون و هیئت‌های پزشکی ورزشی پرداخت می‌کنند. 
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی همچنین در خصوص مشکلات ارسال نمونه‌های دوپینگ به آزمایشگاه کلن آلمان با افزایش قیمت دلار گفت: با توجه به شرایط هزینه‌ها 3 تا 4 برابر شده و هزینه وسایل و خدمات پزشکی نیز افزایش یافته است. اگر در گذشته هزینه عمل جراحی یک ورزشکار بین 2تا 3 میلیون تومان می‌شد، در حال حاضر این مبلغ چند برابر شده است. باید تلاش کنیم به جز کسب درآمد از طریق ورزشکاران سازمان‌یافته، از راه‌های دیگر نیز درآمدزایی کنیم تا در ارائه کیفی خدمات پزشکی به ورزشکاران دچار مشکل نشویم.
نوروزی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در ارتباط با وضعیت حسین کیهانی دونده کشورمان درباره ادعای وی مبنی بر اینکه ماده ممنوعه به صورت طبیعی در بدنش تولید می‌شود، اظهار کرد: امور مربوط به این ورزشکار را ما انجام ندادیم و فدراسیون جهانی و اتحادیه بین‌المللی دو و میدانی انجام داده‌اند. در مرحله اول به کیهانی فرصتی دادند که با ارائه مستندات از خود دفاع کند و دفاعیه او از طرف آنها پذیرفته نشده است. حکم کیهانی قطعی و به او اعلام شده و متأسفانه به مدت 4 سال از حضور در میادین ورزشی محروم شده است.
وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا تعرفه بیمه ورزشی امسال افزایش می‌یابد یا خیر، تاکید کرد: از سال 94 تا 97 مبلغ بیمه ورزشی را ثابت و روی مبلغ 15 هزار تومان نگه داشتیم اما خدمات را افزایش دادیم. در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی پس از حدود 4 سال تعرفه بیمه را 5 هزار تومان افزایش دادیم و نرخ جدید بیمه ورزشی 20 هزار تومان است.
انتهای پیام

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101892/نوروزی--مصدومیت-سهراب-جدی-نیست--کیهانی-4-سال-محروم-شد
بستن   چاپ