پیام سپاهان
داغ فراق خانواده شهید دیانیان پایان یافت
سه شنبه 4 تير 1398 - 18:35:54
پیام سپاهان - کاشان- جمعی از مسوولان اردستان روز سه شنبه با حضور در منزل شهید عباس دیانیان، ضمن عرض تبریک و تعزیت به خانواده معظم وی، از یافته شدن پیکر پاک این نوجوان بسیجی مفقود الجسد خبر دادند.

عباس دیانیان که به اعتراف اطرافیانش پشتکاری فراوان و اخلاقی نیک داشت، دوم تیر 1346 در خانواده ای مذهبی در اردستان به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره ابتدایی و تا پیش از آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله، در کنار پدرش به جوشکاری مشغول بود.
وی که دوران مبارزه ملت ایران بر ضد حکومت ستمشاهی نیز در صحنه حضور داشت، پس از پیروزی انقلاب با علاقه به امام راحل و عضویت در بسیج، چندین بار به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد تا در تاریخ 23 تیر سال 61 در جریان عملیات رمضان به درجه والای شهادت نایل آمد.
پیکر نوجوان بسیجی، عباس دیانیان تا 37 سال پس از شهادت در منطقه عملیاتی مفقود بود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردستان در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پیکر پاک این شهید گلگون کفن با وجود گذشت 37 سال از زمان شهادت، از سوی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در منطقه عملیاتی کشف شد.
سرهنگ مهدی ابراهیمی افزود: هویت این شهید 15 ساله که به عنوان یکی از جوانترین بسیجی های دوران دفاع مقدس اردستان در جبهه حضور داشت، با استفاده از آزمایش ژنتیک شناسایی و تایید شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: مسوولان قول مساعدی برای تحویل پیکر این شهید گلگون کفن تا پایان هفته جاری داده اند که بر این اساس، آیین تشییع و تدفین همزمان با مناسبت شهادت حضرت امام صادق (ع) برگزار و اردستان به حضورش معطر خواهد شد.
مردم اردستان 320 شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم جمهوری اسلامی ایران کردند.
شهرستان 42 هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/‏8123

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101897/داغ-فراق-خانواده-شهید-دیانیان-پایان-یافت
بستن   چاپ