پیام سپاهان
رئیس آبفای کاشان:
حلقه چاه آب کاشان با نفوذ فاضلاب از بین رفت
سه شنبه 4 تير 1398 - 19:25:29
پیام سپاهان - کاشان - رئیس آبفای کاشان از کاهش سالانه 40 میلیون مترمکعبی ذخایر آب خبر داد و گفت: 15 حلقه چاه آب کاشان با نفوذ فاضلاب از بین رفت و امکان استفاده از آب آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمدرضا اسدی ظهر سه شنبه در همایش حامیان آب در کاشان با بیان اینکه این منطقه طی چهار دهه اخیر با بیلان منفی آب مواجه بوده است، اظهار داشت: سالانه بیش از 40 میلیون متر مکعب از ذخایر آبی استراتژیک ما کم می‌شود و این موضوع نشان دهنده اهمیت آب در منطقه کاشان است به نحوی که طی پنج دهه اخیر با شدیدترین خشکسالی رو به رو بودیم.
وی با بیان اینکه طی دو دهه اخیر مصرف آب در کاشان پنج درصد کاهش داشته است، افزود: پنج درصد مصرف آب در کاشان کاهش داشته است و این به معنای کاهش مصرف یک میلیون و 600 هزار متر مکعبی آب در این منطقه بوده است و این میزان به معنای صرفه جویی یک میلیارد و 600 میلیون لیتر آب بوده است که می‌توان با این میزان صرفه جویی ، آب 20 هزار نفر را تأمین کرد.
افزایش 10 درصدی آب طی سه ماه اخیر
رئیس آبفای کاشان با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف آب حاصل اقدامات فرهنگی است، ابراز داشت: با وجود این اقدام تحسین برانگیز بارش‌های اخیر مردم را گمراه و طی سه ماهه سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته مصرف آب 10 درصد افزایش داشته است و این موضوع باید مورد توجه شهروندان قرار بگیرد و صرفه جویی را در اولویت قرار دهیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب به تدریج در جامعه نهادینه می‌شود، گفت: جامعه هدف ما همین نونهالان هستند چراکه این افراد باعث صرفه جویی پنج درصدی در مصرف آب شدند و این مهم کمک شایانی به تأمین آب در منطقه کرده است.
15 حلقه چاه آب کاشان با نفوذ فاضلاب از بین رفت
اسدی با بیان اینکه با نفوذ فاضلاب به چاه‌های آب در کاشان 15 حلقه چاه از دست رفت، افزود: طرح فاضلاب شهری کاشان با سرمایه گذاری عظیمی در این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است و امید است به سرانجام مطلوبی برسد تا نتیجه مورد هدف حاصل شود.

http://www.sepahannews.ir/fa/News/101905/حلقه-چاه-آب-کاشان-با-نفوذ-فاضلاب-از-بین-رفت
بستن   چاپ